„Ahhoz, hogy egy gyerek tanuljon, nagyon fontos, hogy akarjon tanulni. Ehhez külső vagy belső motivációra van szükség.” hangzott el a Finnagora szervezésében október 25-én megrendezett Tanulás újratöltve (Learning relaoded) című konferencián, melynek célja minden olyan tanár és közigazgatásban dolgozó szakember megszólítása, akik nyitottak az új és izgalmas tanítási, digitalizációs ötletekre.
A konferencián előadást tartott Pekka Peura fizika és matematika tanár, aki a fordított tanuláson (flipped learning) és az együttműködő tanuláson (collaborative learning) alapuló modelljét és a finn oktatási rendszerben lévő lehetőségeket mutatta be.
„Az iskolákban minden reggel azt mondjuk 40-50 milliárd forintnyi informatikai eszközre, hogy azt kapcsolják ki” – mondta Horváth Ádám, a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ divízió vezetője, aki többek között a digitális oktatás hazai elterjesztésének szükségességéről és az ehhez szükséges infrastrukturális fejlesztésekről beszélt.
A konferenciáról részletes beszámolót talál az index.hu cikkében.
A konferencia weboldala: http://learningreloaded.eu/
Készült az EFOP-3.2.15–VEKOP-17-2017-00001 „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” projekt keretében.