„Motiváló volt a szimulációkon, otthoni kísérleteken alapuló vizsgálódás” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 11.

Cikksorozatunkban olyan pedagógusokat és iskolákat mutatunk be, akik a járványhelyzet nyomán elrendelt digitális munkarendben kiemelkedő oktatási, illetve támogató tevékenységet folytattak. Célunk, hogy a széles közönség is megismerje történeteiket, tapasztalataikat, a távtanítás során kialakított jó gyakorlataikat. Az alábbiakban Klacsákné Tóth Tovább...

Digitális pedagógiai módszertani ajánlások gyűjteménye

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkársága megbízásából a Digitális Jólét Nonprofit Kft., az eKréta Informatikai Zrt. és az Oktatási Hivatal munkatársai közreműködésével módszertani kiadvány készült és jelent meg, hogy támogassa azoknak a pedagógusoknak a munkáját, akik a koronavírus-járvány Tovább...

Kötelességem folyamatosan „képben lenni”, szakmailag, módszertanilag minden nap megújulni.” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 10.

Sorozatunk indításakor az a cél vezérelt minket, hogy olyan intézményeket és tanárokat mutassunk be olvasóinknak, akiknek a távtanítás időszakában végzett munkája példaértékű lehet a pedagógustársadalom számára. Ezúttal Skultéty Zoltánné Katalinnal, a Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon matematika–angol szakos Tovább...

EU Code Week 2020 pályázat – Eredményhirdetés

Az idei EU Code Week alkalmából a program kiemelt szakmai támogatója, a Digitális Jólét Nonprofit Kft., pályázatot hirdetett az eseményeket szervező magyarországi iskolák, illetve Digitális Jólét Program Pontok számára. Mutatjuk, hogy a szakmai zsűri döntése értelmében milyen eredmények születtek Tovább...

„Legfontosabb célunk eljuttatni a mozgáskorlátozott gyerekeket és fiatalokat önállóságuk legmagasabb fokára.” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 9.

Sorozatunkat azért hoztuk létre, hogy olyan pedagógusokat és iskolákat mutassunk be olvasóink számára, akik rendkívüli erőfeszítéseik révén példásan helyt álltak a távtanítás időszakában. Törekvéseik mintául szolgálhatnak és ösztönzőleg hathatnak más intézmények és pedagógusok számára. Alábbi interjúnkban egy olyan intézmény Tovább...

„Inkább kíváncsiságot és motivációt éreztem, mint kétségbeesést” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 8.

Cikksorozatunkban olyan pedagógusokat és iskolákat mutatunk be, akik a járványhelyzet nyomán elrendelt digitális munkarendben kiemelkedő oktatási, illetve támogató tevékenységet folytattak. Célunk, hogy a széles közönség is megismerje történeteiket, tapasztalataikat, a távtanítás során kialakított jó gyakorlataikat. Az alábbiakban Pápai Júliával, Tovább...

„Csináljátok csak, Ti úgyis szerettek szórakozni ezekkel a kütyükkel!” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 7.

Cikksorozatunkban olyan intézményeket és pedagógusokat mutatunk be, akik a koronavírus-járvány miatt elrendelt távtanítás időszakában figyelemre méltó módon alkalmazkodtak a rendkívüli helyzethez. Célunk, hogy a széles közönség is megismerje történeteiket, tapasztalataikat, jó gyakorlataikat. Soron következő írásunkban Jánossy Zsoltot, a Gödöllői Tovább...

„Szeretném továbbra is tudásmegosztásra motiválni kollégáimat.” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 6.

A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...

„Tudatosítottuk magunkban, hogy a kevesebb több.” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 5.

Cikksorozatunk új részében ismét egy olyan intézményt szeretnénk bemutatni, amely a távtanítás időszakában is figyelemre méltó módon megállta a helyét, és alkalmazkodott az új kihívásokhoz. Alábbi interjúnkban Tószegi Attilát, a Zuglói Herman Ottó Tudásközpont Általános Iskola igazgatóját kérdeztük. A Tovább...

„A digitális munkacsoport tagjai éjjel-nappal készenlétben álltak” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 4.

A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...

„Semmi sem lehetetlen!” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 3.

A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend komoly kihívást jelentett a köznevelés szereplői számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...

„Átláthatóbbá vált a tanulási folyamat” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 2.

A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...

„Az igazi szakmai hasznosulás a szemlélet változása” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 1.

Cikksorozatunkban olyan pedagógusokat és iskolákat mutatunk be, akik a járványhelyzet nyomán elrendelt digitális munkarendben kiemelkedő oktatási, illetve támogató tevékenységet folytattak. A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A megváltozott körülmények miatt Tovább...

A technológia nem cél, hanem eszköz – szakértőnk előadása a Balatonfüredi Tankerületi Központ konferenciáján

Ha a pedagógusok eredményesen használják a digitális megoldásokat, akkor a technológia a tanulókat arra ösztönzi, hogy aktívan részt vegyenek a tanulási folyamatokban, miközben az egyéni tanulói igényekre is könnyebb figyelni. A cél továbbra sem az, hogy a diákok mindenáron Tovább...

Digitális Névjegy Rendszer pilotprogram – Felhívás köznevelési intézmények számára

Felhívás köznevelési intézmények számára a Digitális Névjegy Rendszer pilotprogramjában való részvételre   A Digitális Jólét Nonprofit Kft. Digitális Pedagógiai Módszertani Központja (DPMK) az EFOP-3.2.15–VEKOP-17–2017–00001 azonosítószámú „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” című Tovább...

Letölthető pedagógiai tervek – válogatás a DPMK nyertes pedagóguspályázataiból

Újabb jó hír a pedagógusoknak: megkezdtük a 2019 tavaszán pedagógusok számára kiírt pályázaton nyertesnek ítélt pedagógiai tervek közzétételét a Digitális Témahét portál Tudásbázisában, a módszertani leírások között. A nyertes pályázatok folyamatos publikálása mellett most nyolc olyan tervet teszünk közzé Tovább...

Lapozz bele! – Digitális Témahét Webináriumgyűjtemény 2016–2020

A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ Digitális Témahét csapata az elmúlt másfél hónap alatt mintegy 30 online előadást szervezett, amivel támogatni igyekezett a tanárokat, diákokat és szülőket a digitális munkarend során felmerült nehézségek egy részének megoldásában. Ezeket az előadásokat most Tovább...

A digitális munkarendet segítő ingyenes módszertani támogatások és e-learning pedagógus-továbbképzések

A tantermen kívüli digitális oktatás hatékonyságának egyik kulcsa a pedagógusok digitális kompetenciájának fejlesztése. A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ munkatársai rövid, adatlap-alapú felmérést végeztek a hazai pedagógus-továbbképzést biztosító szervezetek körében, hogy megtudják: milyen ingyenes módszertani támogatások, illetve  digitáliskompetencia-fejlesztést nyújtó e-learning Tovább...