Beszámoló a DOKK 2020 konferenciáról

2017 óta immár harmadik alkalommal, ám a koronavírus-járványra való tekintettel online módon került megrendezésre 2020. október 14. és 16. között a Digitális Oktatási Konferencia és Kiállítás (DOKK), a DJ NKft. Digitális Pedagógiai Módszertani Központja szervezésében. A résztvevők az esemény Tovább...

„Legfontosabb célunk eljuttatni a mozgáskorlátozott gyerekeket és fiatalokat önállóságuk legmagasabb fokára.” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 9.

Sorozatunkat azért hoztuk létre, hogy olyan pedagógusokat és iskolákat mutassunk be olvasóink számára, akik rendkívüli erőfeszítéseik révén példásan helyt álltak a távtanítás időszakában. Törekvéseik mintául szolgálhatnak és ösztönzőleg hathatnak más intézmények és pedagógusok számára. Alábbi interjúnkban egy olyan intézmény Tovább...

„Inkább kíváncsiságot és motivációt éreztem, mint kétségbeesést” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 8.

Cikksorozatunkban olyan pedagógusokat és iskolákat mutatunk be, akik a járványhelyzet nyomán elrendelt digitális munkarendben kiemelkedő oktatási, illetve támogató tevékenységet folytattak. Célunk, hogy a széles közönség is megismerje történeteiket, tapasztalataikat, a távtanítás során kialakított jó gyakorlataikat. Az alábbiakban Pápai Júliával, Tovább...

„Csináljátok csak, Ti úgyis szerettek szórakozni ezekkel a kütyükkel!” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 7.

Cikksorozatunkban olyan intézményeket és pedagógusokat mutatunk be, akik a koronavírus-járvány miatt elrendelt távtanítás időszakában figyelemre méltó módon alkalmazkodtak a rendkívüli helyzethez. Célunk, hogy a széles közönség is megismerje történeteiket, tapasztalataikat, jó gyakorlataikat. Soron következő írásunkban Jánossy Zsoltot, a Gödöllői Tovább...

„Szeretném továbbra is tudásmegosztásra motiválni kollégáimat.” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 6.

A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...

EU Code Week 2020 pályázat

Az idén nyolcadik alkalommal megrendezett Programozás Hete az Európai Unió által elindított, de mára világméretűvé vált önkéntes kezdeményezés, melynek célja, hogy minél több emberhez eljuttassa az algoritmikus gondolkodást, a programozást és a korszerű digitális technológia eredményeit. A program kiemelt Tovább...

„A digitális munkacsoport tagjai éjjel-nappal készenlétben álltak” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 4.

A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...

„Semmi sem lehetetlen!” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 3.

A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend komoly kihívást jelentett a köznevelés szereplői számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...

„Átláthatóbbá vált a tanulási folyamat” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 2.

A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...

„Az igazi szakmai hasznosulás a szemlélet változása” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 1.

Cikksorozatunkban olyan pedagógusokat és iskolákat mutatunk be, akik a járványhelyzet nyomán elrendelt digitális munkarendben kiemelkedő oktatási, illetve támogató tevékenységet folytattak. A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A megváltozott körülmények miatt Tovább...

Digitális Névjegy Rendszer pilotprogram – Felhívás köznevelési intézmények számára

Felhívás köznevelési intézmények számára a Digitális Névjegy Rendszer pilotprogramjában való részvételre   A Digitális Jólét Nonprofit Kft. Digitális Pedagógiai Módszertani Központja (DPMK) az EFOP-3.2.15–VEKOP-17–2017–00001 azonosítószámú „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” című Tovább...

A digitális munkarendet segítő ingyenes módszertani támogatások és e-learning pedagógus-továbbképzések

A tantermen kívüli digitális oktatás hatékonyságának egyik kulcsa a pedagógusok digitális kompetenciájának fejlesztése. A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ munkatársai rövid, adatlap-alapú felmérést végeztek a hazai pedagógus-továbbképzést biztosító szervezetek körében, hogy megtudják: milyen ingyenes módszertani támogatások, illetve  digitáliskompetencia-fejlesztést nyújtó e-learning Tovább...

Miből főzzünk a digitális munkarend alatt? – digitális tananyagok és segédletek pedagógusoknak

Napjainkra egyre több a magyar nyelvű digitális tartalom, ezáltal könnyebben találhatunk megfelelő választ a különböző pedagógiai megoldásokhoz és helyzetekhez. Ugyanakkor fontos leszögezni, nem létezik olyan univerzális megoldás, amely minden pedagógiai helyzethez egyformán felhasználható. Célszerű tehát mindig olyan módszert keresni, Tovább...

Projektjavaslatok, jó gyakorlatok, oktatóvideók – már elérhető a Digitális Témahét Ötlettára

2020. március 23-án, a megváltozott iskolai munkarend ellenére, idén is kezdetét vette  Digitális Témahét, amelyre a kivételes körülményekre tekintettel meghosszabbított határidővel, május 31-ig lehet pályázatokat benyújtani. A Digitális Témahét koordináló csapata Ötlettár c. kiadványával a projektek megvalósításában még kevésbé Tovább...

Oktatási segédanyagok a digitális munkarend támogatásához – kitekintés az európai uniós kínálatra

Az alábbi linkgyűjteménnyel és rövid ismertetőkkel szeretnénk áttekintést adni a Covid–19 vírus okozta rendkívüli helyzetben a pedagógusok, oktatási intézmények és szülők számára is elérhető, az Európai Unió által közreadott oktatási anyagokról. Biztatjuk az érdeklődő kollégákat, hogy fedezzék fel a Tovább...

Online megoldások SNI specifikus javaslatokkal

Jelen írásunkban – a szakemberekkel folytatott konzultáció eredményeként – a digitális munkarend szervezéséhez, koordinációjához a sajátos nevelési igény típusai szerint szeretnénk javaslatokat megfogalmazni, valamint azokra az alkalmazásokra, rendszerekre felhívni a figyelmet, amelyek jól hasznosíthatók az SNI tanulók távtanításban is. Tovább...

Ingyenesen hozzáférhető online tanulástámogató rendszerek

A koronavírus-járvány idejére számos fejlesztő cég tette világszerte ingyenesen hozzáférhetővé tanulástámogató digitális tartalmait, alkalmazásait, szolgáltatásait a tanárok és diákok milliói számára annak érdekében, hogy az iskolabezárások ellenére folytatódhasson az oktatás. Alábbi cikkünkben ezek közül néhány olyat szeretnénk a pedagógusok Tovább...