Kiemelt figyelmet igénylő gyermekek kompetenciafejlesztése – A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ módszertani ajánlásai digitális munkarend idején

Kiemelt figyelmet igénylő gyerekek kompetenciáinak fejlesztése digitális pedagógiai módszertan segítségével Olyan tematikus tervet ajánlunk a figyelmükbe, amely kiemelt figyelmet igénylő gyerekek, tanulók szociális és kognitív kompetenciának fejlesztését helyezi előtérbe a digitális technológia kínálta lehetőségek felhasználásával. Krepsz-Kapai Bernadett 5–6 évfolyamos Tovább...

„Legfontosabb célunk eljuttatni a mozgáskorlátozott gyerekeket és fiatalokat önállóságuk legmagasabb fokára.” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 9.

Sorozatunkat azért hoztuk létre, hogy olyan pedagógusokat és iskolákat mutassunk be olvasóink számára, akik rendkívüli erőfeszítéseik révén példásan helyt álltak a távtanítás időszakában. Törekvéseik mintául szolgálhatnak és ösztönzőleg hathatnak más intézmények és pedagógusok számára. Alábbi interjúnkban egy olyan intézmény Tovább...

Online megoldások SNI specifikus javaslatokkal

Jelen írásunkban – a szakemberekkel folytatott konzultáció eredményeként – a digitális munkarend szervezéséhez, koordinációjához a sajátos nevelési igény típusai szerint szeretnénk javaslatokat megfogalmazni, valamint azokra az alkalmazásokra, rendszerekre felhívni a figyelmet, amelyek jól hasznosíthatók az SNI tanulók távtanításban is. Tovább...

Sajátos nevelési igényű (SNI) gyerekek, tanulók digitális munkarendje – módszertani ajánlások

A koronavírus-járvány okozta veszélyhelyzetben a kiemelt figyelmet igénylő gyerekek távtanításának megszervezése óriási feladat a szakemberek és a családok számára egyaránt. Az SNI tanulók méltányos oktatásához szükséges feltételek biztosítása a megváltozott körülmények között teljesen más elvárásokat és megoldásokat igényel, mint Tovább...

A sajátos nevelési igényű tanulók távtanítását is segíti a nyilvánossá tett eDia rendszer

A koronavírus-járvány miatt kialakult rendkívüli oktatási helyzetben különös figyelmet kell fordítani azokra a gyerekre, tanulókra, családokra, akiknek az egyenlő bánásmód és esélyegyenlőség szempontjai tekintetében többlettámogatásra van szükségük. A távtanítás ismeretlen gyakorlatában nagyon sok digitálisan alkalmazható lehetőség bukkan fel, ezért Tovább...

Digitális munkarend – pedagógiai megoldások

Veszélyhelyzet van az országban, és a megváltozott körülmények miatt rendkívüli elvárásokkal találják szembe magukat a pedagógusok is. Hatalmas terhet ró rájuk az oktatás, a tanítás és tanulás szervezése és működőképességének fenntartása, valamint mindezeknek a saját gyermekeik, családjuk életével való Tovább...

Az SZTE a járvány idejére hozzáférhetővé tette az eDia-rendszert

A koronavírus-járvány miatt kialakult oktatási helyzetre tekintettel, a Szegedi Tudományegyetem mindenki számára hozzáférhetővé tette az eDia-rendszert annak érdekében, hogy támogassa a pedagógusokat a tanulás-tanítás folyamatosságának biztosításában. Az eDia feladatai az 1–6. évfolyam számára készültek, és tudományosan megalapozott tartalmi keretekre Tovább...