Miből főzzünk a digitális munkarend alatt? – digitális tananyagok és segédletek pedagógusoknak

Napjainkra egyre több a magyar nyelvű digitális tartalom, ezáltal könnyebben találhatunk megfelelő választ a különböző pedagógiai megoldásokhoz és helyzetekhez. Ugyanakkor fontos leszögezni, nem létezik olyan univerzális megoldás, amely minden pedagógiai helyzethez egyformán felhasználható. Célszerű tehát mindig olyan módszert keresni, Tovább...

Online megoldások SNI specifikus javaslatokkal

Jelen írásunkban – a szakemberekkel folytatott konzultáció eredményeként – a digitális munkarend szervezéséhez, koordinációjához a sajátos nevelési igény típusai szerint szeretnénk javaslatokat megfogalmazni, valamint azokra az alkalmazásokra, rendszerekre felhívni a figyelmet, amelyek jól hasznosíthatók az SNI tanulók távtanításban is. Tovább...

Ingyenesen hozzáférhető online tanulástámogató rendszerek

A koronavírus-járvány idejére számos fejlesztő cég tette világszerte ingyenesen hozzáférhetővé tanulástámogató digitális tartalmait, alkalmazásait, szolgáltatásait a tanárok és diákok milliói számára annak érdekében, hogy az iskolabezárások ellenére folytatódhasson az oktatás. Alábbi cikkünkben ezek közül néhány olyat szeretnénk a pedagógusok Tovább...

A sajátos nevelési igényű tanulók távtanítását is segíti a nyilvánossá tett eDia rendszer

A koronavírus-járvány miatt kialakult rendkívüli oktatási helyzetben különös figyelmet kell fordítani azokra a gyerekre, tanulókra, családokra, akiknek az egyenlő bánásmód és esélyegyenlőség szempontjai tekintetében többlettámogatásra van szükségük. A távtanítás ismeretlen gyakorlatában nagyon sok digitálisan alkalmazható lehetőség bukkan fel, ezért Tovább...

Az SZTE a járvány idejére hozzáférhetővé tette az eDia-rendszert

A koronavírus-járvány miatt kialakult oktatási helyzetre tekintettel, a Szegedi Tudományegyetem mindenki számára hozzáférhetővé tette az eDia-rendszert annak érdekében, hogy támogassa a pedagógusokat a tanulás-tanítás folyamatosságának biztosításában. Az eDia feladatai az 1–6. évfolyam számára készültek, és tudományosan megalapozott tartalmi keretekre Tovább...

Szolfézs – digitális módszertannal

A legtöbb ember, aki valaha tanult zenét, netán a gyermekét járatja zeneiskolába, jól tudja, hogy a szolfézs az a „mumus”, ami miatt sokan még azelőtt abbahagyják a zenetanulást, hogy hangszerükkel igazi sikerélményhez juthattak volna. A Zeneakadémián a napokban lezajott, Tovább...