„Legfontosabb célunk eljuttatni a mozgáskorlátozott gyerekeket és fiatalokat önállóságuk legmagasabb fokára.” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 9.

Sorozatunkat azért hoztuk létre, hogy olyan pedagógusokat és iskolákat mutassunk be olvasóink számára, akik rendkívüli erőfeszítéseik révén példásan helyt álltak a távtanítás időszakában. Törekvéseik mintául szolgálhatnak és ösztönzőleg hathatnak más intézmények és pedagógusok számára. Alábbi interjúnkban egy olyan intézmény Tovább...

„Szeretném továbbra is tudásmegosztásra motiválni kollégáimat.” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 6.

A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...

„Tudatosítottuk magunkban, hogy a kevesebb több.” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 5.

Cikksorozatunk új részében ismét egy olyan intézményt szeretnénk bemutatni, amely a távtanítás időszakában is figyelemre méltó módon megállta a helyét, és alkalmazkodott az új kihívásokhoz. Alábbi interjúnkban Tószegi Attilát, a Zuglói Herman Ottó Tudásközpont Általános Iskola igazgatóját kérdeztük. A Tovább...

„Semmi sem lehetetlen!” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 3.

A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend komoly kihívást jelentett a köznevelés szereplői számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...

„Átláthatóbbá vált a tanulási folyamat” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 2.

A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...

„Az igazi szakmai hasznosulás a szemlélet változása” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 1.

Cikksorozatunkban olyan pedagógusokat és iskolákat mutatunk be, akik a járványhelyzet nyomán elrendelt digitális munkarendben kiemelkedő oktatási, illetve támogató tevékenységet folytattak. A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A megváltozott körülmények miatt Tovább...

„Miért nincs ilyen minden héten?”

Klacsákné Tóth Ágota harminc éve tanít matematikát, fizikát és informatikát első munkahelyén, a budapesti Nagy László Általános Iskola és Gimnáziumban. Pályája kezdete óta próbál naprakész lenni a leghatékonyabb oktatási módszerek terén, elkötelezett híve a projektmódszer alkalmazásának, a digitális kompetencia Tovább...

„Hetekig élünk abból a sikerélményből, amit ez a projekt adott nekünk”

A fenntarthatóságra nevelés és a digitális pedagógiai módszertan parádés találkozásából született meg a 2019-es Digitális Témahét egyik díjazott projektje az Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnáziumban. A flashmobtól kezdve a ruhatervezésen és -nyomatáson át a divatbemutatóig számos Tovább...

Szolfézs – digitális módszertannal

A legtöbb ember, aki valaha tanult zenét, netán a gyermekét járatja zeneiskolába, jól tudja, hogy a szolfézs az a „mumus”, ami miatt sokan még azelőtt abbahagyják a zenetanulást, hogy hangszerükkel igazi sikerélményhez juthattak volna. A Zeneakadémián a napokban lezajott, Tovább...

„Jót s jól” – avagy egy jó gyakorlat a digitális oktatásra egy angol iskolában

Frész Attila írása A 2018-as BETT (British Educational Training and Technology) Show oktatástechnológiai kiállítás színes világa a kiutazó tanárokat  is elbűvölte, magával ragadta. A tanulságokról több kiváló cikk is született, amelyeket itt és itt olvashat az érdeklődő. A vásár Tovább...

Az óvodák is érdeklődnek a digitális pedagógiai jó gyakorlatok iránt

A Budapesti Pedagógiai Oktatási Központ Őszi Pedagógiai Napok 2017 programjának kiemelt témái az idei évben az intézményfejlesztés, a pedagógiai innovációk és az eredményes tanulás voltak. A rendezvénysorozaton, amely egyidejűleg bázis intézmények bemutatkozására is lehetőséget adott, az óvodától középiskoláig terjedő Tovább...