Letölthető pedagógiai tervek – válogatás a DPMK nyertes pedagóguspályázataiból

Újabb jó hír a pedagógusoknak: megkezdtük a 2019 tavaszán pedagógusok számára kiírt pályázaton nyertesnek ítélt pedagógiai tervek közzétételét a Digitális Témahét portál Tudásbázisában, a módszertani leírások között. A nyertes pályázatok folyamatos publikálása mellett most nyolc olyan tervet teszünk közzé Tovább...

Lapozz bele! – Digitális Témahét Webináriumgyűjtemény 2016–2020

A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ Digitális Témahét csapata az elmúlt másfél hónap alatt mintegy 30 online előadást szervezett, amivel támogatni igyekezett a tanárokat, diákokat és szülőket a digitális munkarend során felmerült nehézségek egy részének megoldásában. Ezeket az előadásokat most Tovább...

Projektjavaslatok, jó gyakorlatok, oktatóvideók – már elérhető a Digitális Témahét Ötlettára

2020. március 23-án, a megváltozott iskolai munkarend ellenére, idén is kezdetét vette a Digitális Témahét, amelyre a kivételes körülményekre tekintettel meghosszabbított határidővel, május 31-ig lehet pályázatokat benyújtani. A Digitális Témahét koordináló csapata Ötlettár c. kiadványával a projektek megvalósításában még Tovább...

Digitális munkarend a köznevelésben – módszertani ajánlások

A koronavírus terjedésének megfékezése érdekében hozott kormányhatározat értelmében a köznevelési és szakképzési intézmények diákjai március 16-tól további intézkedésig otthonról, tantermen kívüli, digitális munkarendben tanulnak. A digitális, online eszközök és megoldások nem pótolhatják a tanárok és tanulók közötti személyes kapcsolatot Tovább...

Horváth Ádám képviseli Magyarországot az OECD TALIS 2018 eredményeit nyilvánosságra hozó nemzetközi szakértői beszélgetésen

Az OECD TALIS 2018-as vizsgálatának eredményei 2019. június 19-én válnak nyilvánossá. Ezen a napon, az OECD és az Education Fast Forward együttműködésében szervezett élő adásban zajló, nyilvános webinárium keretében kerül sor a jelentés első bemutatására. A felmérés főbb eredményeit Tovább...

Elérhetőek az IKT az iskolai oktatásban c. európai felmérés eredményei

Közzétették az Európai Bizottság IKT az oktatásban – Felmérés az iskolák körében 2. című kutatásának eredményeit. A vizsgálat a 2011–12. során lezajlott korábbi adatfelvétel óta először mérte fel az európai oktatás digitalizáltságának mértékét, illetve a tanárok, szülők és diákok Tovább...

Education at a Glance 2017 – OECD Indicators

Az OECD oktatással kapcsolatos tevékenységében kiemelt szerepe van az indikátor programoknak, amelyek összegyűjtött adatait (Indicators of Educational Systems) az évente kiadott Education at a Glance (Oktatási körkép – OECD-mutatók) közli. Az oktatással foglalkozó szakemberek számára nélkülözhetetlen kiadvány az OECD Tovább...

Megjelent az Európai Bizottság Digitális Oktatási Cselekvési Terve

A 2017. novemberi göteborgi csúcstalálkozót követően idén január 17-én megszületett az Európai Bizottság Digitális Oktatási Cselekvési Terve. Az újonnan megjelent Cselekvési Terv fő kérdései arra keresik a választ, hogy az oktatási és képzési rendszerekben részt vevők hogyan vehetik hasznát Tovább...