A tanulók digitális kompetenciáira vonatkozó követelményrendszerek a közoktatásban – Wales

Országtanulmány Készült: 2018. szeptember Készítette: Szegedi Eszter 1.     Kontextus Wales oktatási rendszere alapvetően a brit oktatási rendszerhez illeszkedik, ezért a brit szabályozási környezet és szolgáltatási rendszer lényegében itt is érvényesnek tekinthető. A közös történelmi gyökerek miatt az oktatási rendszer Tovább...

A tanulók digitális kompetenciáira vonatkozó követelményrendszerek a közoktatásban – Skócia

Országtanulmány Készült: 2018. szeptember Készítette: Szegedi Eszter 1.     Kontextus Az elmúlt 4-5 évben átfogó és sokrétű kormányzati kezdeményezést indítottak útjára Skóciában annak érdekében, hogy minél jobban kiaknázhassák a digitális technológiák térhódítása nyújtotta lehetőségeket. A tervezett változásokat a sajtóközleményekben Skócia Tovább...

Írország, Skócia és Wales összehasonlító tanulmányok összefoglalója, következtetések a hazai fejlesztések számára

A vizsgált három ország (Írország, Wales, Skócia) példája jól mutatja, hogy a jelenleg érvényben lévő digitális oktatási stratégiák általában már rendelkeznek előzménnyel. Ahol már korábban is volt ilyen stratégia, ott közös elemként jelenik meg a nemzetközi elemzések előzetes feltárása Tovább...

A tanulók digitális kompetenciáira vonatkozó követelményrendszerek a közoktatásban – Vallónia (Belgium francia nyelvű közössége)

Országtanulmány Készült: 2018. szeptember Készítette: Dr. Benkei-Kovács Balázs   Bevezető Az anyag három ország összefoglaló leírásának részeként született. Az európai frankofón országok (Franciaország, Belgium és Luxemburg) digitális fejlesztési programjainak áttekintése komplex szakmai kihívás. Méretüknél és a lakosság heterogenitásánál fogva Tovább...

A tanulók digitális kompetenciáira vonatkozó követelményrendszerek a közoktatásban – Németország

Országtanulmány Készült: 2018. szeptember Készítette: Lehmann Miklós  Kontextus Az oktatási rendszer felépítéséből fakadóan a digitalizálással kapcsolatos intézkedések Németországban két szinten történhetnek: egyrészt az állam szintjén, amely az átfogó stratégiák fejlesztéséért felelős, másrészt az oktatási autonómiát élvező tartományok szintjén. Az Tovább...

Elérhetőek az IKT az iskolai oktatásban c. európai felmérés eredményei

Közzétették az Európai Bizottság IKT az oktatásban – Felmérés az iskolák körében 2. című kutatásának eredményeit. A vizsgálat a 2011–12. során lezajlott korábbi adatfelvétel óta először mérte fel az európai oktatás digitalizáltságának mértékét, illetve a tanárok, szülők és diákok Tovább...