A tanulók digitális kompetenciáira vonatkozó követelményrendszerek a közoktatásban – Wales

Országtanulmány Készült: 2018. szeptember Készítette: Szegedi Eszter 1.     Kontextus Wales oktatási rendszere alapvetően a brit oktatási rendszerhez illeszkedik, ezért a brit szabályozási környezet és szolgáltatási rendszer lényegében itt is érvényesnek tekinthető. A közös történelmi gyökerek miatt az oktatási rendszer Tovább...

A tanulók digitális kompetenciáira vonatkozó követelményrendszerek a közoktatásban – Írország

Országtanulmány Készült: 2018. szeptember Készítette: Szegedi Eszter 1.     Kontextus Az ír digitális oktatási stratégia egy tágabb, a digitális transzformációra és annak gazdaságélénkítő szerepére vonatkozó nemzeti vízióba illeszkedik. Az IKT oktatási rendszerbe való beépítésének fontosságát már a 2011–2016-os kormányprogram is Tovább...

Írország, Skócia és Wales összehasonlító tanulmányok összefoglalója, következtetések a hazai fejlesztések számára

A vizsgált három ország (Írország, Wales, Skócia) példája jól mutatja, hogy a jelenleg érvényben lévő digitális oktatási stratégiák általában már rendelkeznek előzménnyel. Ahol már korábban is volt ilyen stratégia, ott közös elemként jelenik meg a nemzetközi elemzések előzetes feltárása Tovább...

A tanulók digitális kompetenciáira vonatkozó követelményrendszerek a közoktatásban – Ausztria

Országtanulmány Készült: 2018. szeptember Készítette: Lehmann Miklós  Kontextus Ausztriában a digitális stratégia és az oktatási digitális stratégia megalkotásában több állami intézmény is érintett. Kezdeményezőként ki kell emelni a Kancelláriai Hivatalt (Bundeskanzleramt) közreműködőként, valamint a feladatok gazdáiként a Közlekedési, Innovációs Tovább...