A tanulók digitális kompetenciáira vonatkozó követelményrendszerek a közoktatásban – Skócia

Országtanulmány Készült: 2018. szeptember Készítette: Szegedi Eszter 1.     Kontextus Az elmúlt 4-5 évben átfogó és sokrétű kormányzati kezdeményezést indítottak útjára Skóciában annak érdekében, hogy minél jobban kiaknázhassák a digitális technológiák térhódítása nyújtotta lehetőségeket. A tervezett változásokat a sajtóközleményekben Skócia Tovább...

Írország, Skócia és Wales összehasonlító tanulmányok összefoglalója, következtetések a hazai fejlesztések számára

A vizsgált három ország (Írország, Wales, Skócia) példája jól mutatja, hogy a jelenleg érvényben lévő digitális oktatási stratégiák általában már rendelkeznek előzménnyel. Ahol már korábban is volt ilyen stratégia, ott közös elemként jelenik meg a nemzetközi elemzések előzetes feltárása Tovább...

A tanulók digitális kompetenciáira vonatkozó követelményrendszerek a közoktatásban – Luxemburg

Országtanulmány Készült: 2018. szeptember Készítette: Dr. Benkei-Kovács Balázs   Bevezető Az anyag három ország összefoglaló leírásának részeként született. Az európai frankofón országok (Franciaország, Belgium és Luxemburg) digitális fejlesztési programjainak áttekintése komplex szakmai kihívás. Méretüknél és a lakosság heterogenitásánál fogva Tovább...

A tanulók digitális kompetenciáira vonatkozó követelményrendszerek a közoktatásban – Vallónia (Belgium francia nyelvű közössége)

Országtanulmány Készült: 2018. szeptember Készítette: Dr. Benkei-Kovács Balázs   Bevezető Az anyag három ország összefoglaló leírásának részeként született. Az európai frankofón országok (Franciaország, Belgium és Luxemburg) digitális fejlesztési programjainak áttekintése komplex szakmai kihívás. Méretüknél és a lakosság heterogenitásánál fogva Tovább...

A tanulók digitális kompetenciáira vonatkozó követelményrendszerek a közoktatásban – Franciaország

Országtanulmány Készült: 2018. szeptember Készítette: Dr. Benkei-Kovács Balázs Bevezető Az anyag három ország összefoglaló leírásának részeként született. Az európai frankofón országok (Franciaország, Belgium és Luxemburg) digitális fejlesztési programjainak áttekintése komplex szakmai kihívás. Méretüknél és a lakosság heterogenitásánál fogva is Tovább...

A tanulók digitális kompetenciáira vonatkozó követelményrendszerek a közoktatásban – Svájc

Országtanulmány Készült: 2018. szeptember Készítette: Lehmann Miklós Kontextus Az állam konföderációs jellegéből adódóan a digitális stratégia megalkotása és végrehajtása Svájcban is több szereplő együttműködését feltételezi. A 26 kanton nagyrészt önállóan dönt a kötelező oktatás kérdéseiben. Minden kantonnak saját oktatási Tovább...

A tanulók digitális kompetenciáira vonatkozó követelményrendszerek a közoktatásban – Németország

Országtanulmány Készült: 2018. szeptember Készítette: Lehmann Miklós  Kontextus Az oktatási rendszer felépítéséből fakadóan a digitalizálással kapcsolatos intézkedések Németországban két szinten történhetnek: egyrészt az állam szintjén, amely az átfogó stratégiák fejlesztéséért felelős, másrészt az oktatási autonómiát élvező tartományok szintjén. Az Tovább...