A digitális kompetencia fejlesztése – célok, eszközök

A digitális átmenet, a digitális technológiai alkalmazások, az automatizáció, a robottechnológiák, a mesterséges intelligencia az élet szinte minden területére kihatnak és alapjaiban alakítják át a gazdaságot, a munkaerőpiacot és az emberek életkörülményeit. Becslések szerint a jelenleg rendelkezésre álló technológiákkal az Tovább...

A tanulók digitális kompetenciáira vonatkozó követelményrendszerek a közoktatásban – Wales

Országtanulmány Készült: 2018. szeptember Készítette: Szegedi Eszter 1.     Kontextus Wales oktatási rendszere alapvetően a brit oktatási rendszerhez illeszkedik, ezért a brit szabályozási környezet és szolgáltatási rendszer lényegében itt is érvényesnek tekinthető. A közös történelmi gyökerek miatt az oktatási rendszer Tovább...

A tanulók digitális kompetenciáira vonatkozó követelményrendszerek a közoktatásban – Skócia

Országtanulmány Készült: 2018. szeptember Készítette: Szegedi Eszter 1.     Kontextus Az elmúlt 4-5 évben átfogó és sokrétű kormányzati kezdeményezést indítottak útjára Skóciában annak érdekében, hogy minél jobban kiaknázhassák a digitális technológiák térhódítása nyújtotta lehetőségeket. A tervezett változásokat a sajtóközleményekben Skócia Tovább...

A tanulók digitális kompetenciáira vonatkozó követelményrendszerek a közoktatásban – Luxemburg

Országtanulmány Készült: 2018. szeptember Készítette: Dr. Benkei-Kovács Balázs   Bevezető Az anyag három ország összefoglaló leírásának részeként született. Az európai frankofón országok (Franciaország, Belgium és Luxemburg) digitális fejlesztési programjainak áttekintése komplex szakmai kihívás. Méretüknél és a lakosság heterogenitásánál fogva Tovább...

A tanulók digitális kompetenciáira vonatkozó követelményrendszerek a közoktatásban – Vallónia (Belgium francia nyelvű közössége)

Országtanulmány Készült: 2018. szeptember Készítette: Dr. Benkei-Kovács Balázs   Bevezető Az anyag három ország összefoglaló leírásának részeként született. Az európai frankofón országok (Franciaország, Belgium és Luxemburg) digitális fejlesztési programjainak áttekintése komplex szakmai kihívás. Méretüknél és a lakosság heterogenitásánál fogva Tovább...

A tanulók digitális kompetenciáira vonatkozó követelményrendszerek a közoktatásban – Franciaország

Országtanulmány Készült: 2018. szeptember Készítette: Dr. Benkei-Kovács Balázs Bevezető Az anyag három ország összefoglaló leírásának részeként született. Az európai frankofón országok (Franciaország, Belgium és Luxemburg) digitális fejlesztési programjainak áttekintése komplex szakmai kihívás. Méretüknél és a lakosság heterogenitásánál fogva is Tovább...

A tanulók digitális kompetenciáira vonatkozó követelményrendszerek a közoktatásban – Svájc

Országtanulmány Készült: 2018. szeptember Készítette: Lehmann Miklós Kontextus Az állam konföderációs jellegéből adódóan a digitális stratégia megalkotása és végrehajtása Svájcban is több szereplő együttműködését feltételezi. A 26 kanton nagyrészt önállóan dönt a kötelező oktatás kérdéseiben. Minden kantonnak saját oktatási Tovább...

A tanulók digitális kompetenciáira vonatkozó követelményrendszerek a közoktatásban – Németország

Országtanulmány Készült: 2018. szeptember Készítette: Lehmann Miklós  Kontextus Az oktatási rendszer felépítéséből fakadóan a digitalizálással kapcsolatos intézkedések Németországban két szinten történhetnek: egyrészt az állam szintjén, amely az átfogó stratégiák fejlesztéséért felelős, másrészt az oktatási autonómiát élvező tartományok szintjén. Az Tovább...

A tanulók digitális kompetenciáira vonatkozó követelményrendszerek a közoktatásban – Ausztria

Országtanulmány Készült: 2018. szeptember Készítette: Lehmann Miklós  Kontextus Ausztriában a digitális stratégia és az oktatási digitális stratégia megalkotásában több állami intézmény is érintett. Kezdeményezőként ki kell emelni a Kancelláriai Hivatalt (Bundeskanzleramt) közreműködőként, valamint a feladatok gazdáiként a Közlekedési, Innovációs Tovább...