„Semmi sem lehetetlen!” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 3.

A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend komoly kihívást jelentett a köznevelés szereplői számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...

„Átláthatóbbá vált a tanulási folyamat” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 2.

A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...

Lapozz bele! – Digitális Témahét Webináriumgyűjtemény 2016–2020

A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ Digitális Témahét csapata az elmúlt másfél hónap alatt mintegy 30 online előadást szervezett, amivel támogatni igyekezett a tanárokat, diákokat és szülőket a digitális munkarend során felmerült nehézségek egy részének megoldásában. Ezeket az előadásokat most Tovább...

Projektjavaslatok, jó gyakorlatok, oktatóvideók – már elérhető a Digitális Témahét Ötlettára

2020. március 23-án, a megváltozott iskolai munkarend ellenére, idén is kezdetét vette a Digitális Témahét, amelyre a kivételes körülményekre tekintettel meghosszabbított határidővel, május 31-ig lehet pályázatokat benyújtani. A Digitális Témahét koordináló csapata Ötlettár c. kiadványával a projektek megvalósításában még Tovább...

Rendkívüli webináriumok a digitális távoktatás lehetőségeiről

Az oktatás digitális munkarendre való átállásának segítése érdekében a legfontosabb, hogy a rendelkezésre álló ingyenes és hatékony, tanulást támogató online rendszerek közül az adott iskola minél előbb kiválassza a számára legmegfelelőbbet, amelyet aztán az intézmény összes tanára és diákja Tovább...

Versenyképes tudáshoz segít hozzá a Digitális Témahét

A Digitális Témahét projektjei révén a tanulók olyan versenyképes tudást szerezhetnek a csatlakozó partnerek és a résztvevő tanárok segítségével, amely nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a jövőben keletkező vagy megváltozó munkaköröket be tudják tölteni – mondta el dr. Solymár Károly, az Innovációs Tovább...

Digitális Témahét 2020 – partneri pályázatok, különdíjak

Idén is számos kategóriában pályázhatnak a Digitális Témahéten részt vevő pedagógusok és oktatási intézmények a programot támogató szervezetek, kormányzati intézmények és partnercégek által meghirdetett díjakra. A pályázatok nyertesei ünnepélyes díjkiosztón vehetik majd át díjaikat. A Témahét keretében a résztvevő Tovább...

„Miért nincs ilyen minden héten?”

Klacsákné Tóth Ágota harminc éve tanít matematikát, fizikát és informatikát első munkahelyén, a budapesti Nagy László Általános Iskola és Gimnáziumban. Pályája kezdete óta próbál naprakész lenni a leghatékonyabb oktatási módszerek terén, elkötelezett híve a projektmódszer alkalmazásának, a digitális kompetencia Tovább...

„Hetekig élünk abból a sikerélményből, amit ez a projekt adott nekünk”

A fenntarthatóságra nevelés és a digitális pedagógiai módszertan parádés találkozásából született meg a 2019-es Digitális Témahét egyik díjazott projektje az Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnáziumban. A flashmobtól kezdve a ruhatervezésen és -nyomatáson át a divatbemutatóig számos Tovább...

Rabul ejtő Seholország – DTH-fődíjas projekt a Berzsenyiből 

Casubertas, Divers Atlas, Aquaverdia, Jakindia, Agalonia, Butalónia és Naakau – hét állam, amely a lehetséges világok legjobbikát, vagy éppen legrosszabbikát képviseli. A budapesti Berzsenyi Dániel Gimnázium 10/a osztályának diákjai alkották meg őket a 2019-es Digitális Témahéten. Wiki-szócikkek, imázsfilmek, prezentációk, Tovább...

Szakmai műhelysorozat a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ szervezésében

Műhelymunka-sorozatot indít a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) „Pedagógiai megújulás a 21. század eszközeivel” címmel a 2019/2020-as tanévben. A szakmai rendezvények célja kettős: egyrészt az EFOP-3.2.3-17, illetve VEKOP-7.3.3-17 „Digitális környezet a köznevelésben” pályázatot megvalósító, másrészt a Digitális Témahétre készülő Tovább...

„Az óvoda, iskola éppen a céltalan eszközhasználattal szemben mutathat alternatívát”

Öt évvel ezelőtti indulásakor a Digitális Témahét még a jövő oktatásának egyik lehetséges iránya volt – mára a közoktatás tematikus projektheteinek sikertörténetévé vált. A jubileumi évforduló kapcsán visszatekintünk az elmúlt évekre, és bemutatjuk a témahét néhány korábbi nyertesét és Tovább...