Indul a Digitális Témahét 2020!

2020. március 23. és 27. között ismét megrendezésre kerül az évek óta egyre nagyobb sikerrel zajló Digitális Témahét. A program oldalán megnyitott regisztrációs felületen már 92 intézmény csatlakozott a jövő évi Témahéthez. A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ, a korábbi évekhez hasonlóan, ismét számos ötletadó segédanyaggal, webináriumokkal, valamint szakmai műhelyekkel segíti az iskolák felkészülését.

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának kezdeményezésére bevezetett Digitális Témahét immár ötödik alkalommal indul útjára 2020. március 23. és 27. között. A tanév rendjében is szereplő program fő célja annak elérése, hogy a pedagógusok és diákok minél többféle tanórán vagy tanórán kívüli foglalkozáson, változatos és kreatív iskolai projektek keretében fejlesszék digitális kompetenciájukat, a közoktatás bármely évfolyamán. A Digitális Témahét keretében megvalósuló projektek feladata, hogy a diákokat minél inkább felkészítsék a digitális eszközök célzott és tudatos felhasználására, vagyis arra, hogy a technológiát komplex problémák megoldása érdekében használják. A program célja az is, hogy a Témahét során nyert tapasztalatokat a diákok és a pedagógusok mind gyakrabban használják a hétköznapi tanulás keretei között, ezzel is elősegítve, hogy az iskolából kilépő diákok helyt tudjanak állni a továbbtanulás vagy a munka világának digitális elvárásai között.

A Digitális Témahét az idei tanévben kiemelt figyelmet fordít az alábbi témákra és módszerekre:

  • a matematika, a mérnöki tudományok, a természet- és társadalomtudományok, valamint a művészetek együttes megjelenítése;
  • a digitális technológia alkotó használata és az algoritmikus gondolkodás fejlesztése;
  • a kiemelt figyelmet igénylő tanulók fejlesztése és bevonása;
  • a nevelési-oktatási intézmények közötti együttműködés élénkítése;
  • a pedagógusok közötti intézményen belüli történő együttműködés élénkítése, a projektmódszer alkalmazásának kiterjesztése olyan kollégákra, akik még nem ismerik;
  • a határon túli magyar pedagógusok és oktatási intézmények bevonása;
  • digitális biztonság a mindennapi pénzügyeinkben;
  • digitális gyermekvédelem, a médiatudatosság, a közgyűjtemények digitális tartalmainak nevelésben, oktatásban történő megjelenése.

A tavalyi tanévben megrendezett Digitális Témahetet kiemelt figyelem és részvételi kedv kísérte: több mint 1000 iskola regisztrált, több mint 3000 projekt és közel 1700 különféle esemény valósult meg, mintegy 140.000 diák és csaknem 8.000 pedagógus részvételével. Ezzel a programnak sikerült elérnie az összes iskolai tanuló több mint 12%-át és a pedagógusok majd 8%-át, ami felülmúlt minden korábbi eredményt. A DTH intézményi és pedagóguspályázatának nyertesei a Digitális Oktatási Konferencia és Kiállítás (DOKK) keretében megrendezett ünnepélyes díjkiosztón vehették át díjaikat. A támogató partnerek által felajánlott különdíjakkal együtt 23 kategóriában összesen 65 díj került kiosztásra.

Az idei tanévben is lesznek pályázatok és értékes nyeremények: érdemes tehát már most regisztrálni és megkezdeni az ötletelést a projektek megvalósításához. A Témahéten való részvételben még kevésbé tapasztalt intézmények számára a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ számos módon és platformon igyekszik megkönnyíteni a felkészülést.

A Témahét honlapján található mintatartalmak, módszertani útmutatók és folyamatosan fejlesztett Tudásbázis mellett a Digitális Témahét YouTube-csatornáján elérhető, szakértők által tartott online előadások adnak rengeteg ötletet sikeres projektek megszervezéséhez, és általában a digitális kompetencia fejlesztéséhez.

A Digitális Témahét Tanári Fórumon és a Digitális Témahét Facebook oldalán a projekteket megvalósító tanárok egymással osztják meg projektjeik megvalósítása során szerzett tapasztalataikat – érdemes csatlakozni és „hálózatosodni”.

A DPMK honlapján hamarosan megjelenő interjúsorozatunkban néhány 2019. évi nyertes intézmény osztja meg az érdeklődőkkel sikeres programjaik, a felkészülés és a megvalósítás műhelytitkait.

A résztvevők digitális módszertani támogatása érdekében, illetve kedvcsinálóként, a korábbi évekhez hasonlóan a DPMK ismét elindította szakmai műhelysorozatát az ország különböző vidéki és fővárosi helyszínein. A műhelyeken olyan kérdésekre adnak választ kollégáink és az adott térség egy-egy innovatív pedagógusa, mint hogy mit jelent a digitális pedagógia a tanítás-tanulás a gyakorlatban; mi történik a Digitális Témahéten az iskolában; miként vonhatjuk be a diákokat a tervezés folyamatába és merjünk-e belevágni, ha csak kevés tapasztalatunk van a digitális pedagógia módszereiről.

A szakmai műhelyek időpontjairól, helyszíneiről a dpmk.hu, illetve a digiatlistemahet.hu oldalakon tájékozódhat. Kövesse nyomon legfrissebb híreinket a témában!

A Digitális Témahétre azon intézmények regisztrációját is várjuk, amelyek az adott tanévben a fenti céloknak megfelelő programjaikat nem a Témahét időszakában valósítják meg.

Fontos számunkra, hogy a magyarországi intézmények mellett minél több határon túli intézmény is bekapcsolódjon a Témahétbe. Ezért az idei tanévben egyszerűsítettük a határon túli iskolák, óvodák regisztrációját, ami reményeink szerint megkönnyíti majd számukra a csatlakozást.

A 2020-as Digitális Témahétre is elkészültek az óvodák és iskolák számára letölthető kitűzők, amelyek azt jelzik, ki hányadik alkalommal vesz részt a programban. Ez fontos tájékoztatást nyújt az adott óvoda, iskola iránt érdeklődők számára arról, mennyire elkötelezett az intézmény a digitális kompetencia fejlesztése mellett.

Csatlakozzon Ön is intézményével is a Digitális Témahéthez, és nyerjen értékes díjakat, hasznos eszközöket a pedagógusok és a diákok számára!

Regisztráció a Digitális Témahétre: digitalistemahet.hu/regisztracio/iskola

Regisztráció a szakmai műhelyekre: Digitális Témahét 2020 – Indul a szakmai műhelysorozatunk

További információk:

dpmk.hu
digitalistemahet.hu
Digitális Témahét Tanári Fórum
Digitális Témahét Facebook oldal
Digitális Témahét YouTube csatorna

A Digitális Témahét a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ koordinálásában, az EFOP-3.2.15-VEKOP-17-2017-00001, A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérés-értékelés és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása c. projekt keretében, valamint az EMMI támogatásával került megrendezésre.