Kötelességem folyamatosan „képben lenni”, szakmailag, módszertanilag minden nap megújulni.” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 10.

Sorozatunk indításakor az a cél vezérelt minket, hogy olyan intézményeket és tanárokat mutassunk be olvasóinknak, akiknek a távtanítás időszakában végzett munkája példaértékű lehet a pedagógustársadalom számára. Ezúttal Skultéty Zoltánné Katalinnal, a Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon matematika–angol szakos Tovább...

„Legfontosabb célunk eljuttatni a mozgáskorlátozott gyerekeket és fiatalokat önállóságuk legmagasabb fokára.” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 9.

Sorozatunkat azért hoztuk létre, hogy olyan pedagógusokat és iskolákat mutassunk be olvasóink számára, akik rendkívüli erőfeszítéseik révén példásan helyt álltak a távtanítás időszakában. Törekvéseik mintául szolgálhatnak és ösztönzőleg hathatnak más intézmények és pedagógusok számára. Alábbi interjúnkban egy olyan intézmény Tovább...

„Inkább kíváncsiságot és motivációt éreztem, mint kétségbeesést” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 8.

Cikksorozatunkban olyan pedagógusokat és iskolákat mutatunk be, akik a járványhelyzet nyomán elrendelt digitális munkarendben kiemelkedő oktatási, illetve támogató tevékenységet folytattak. Célunk, hogy a széles közönség is megismerje történeteiket, tapasztalataikat, a távtanítás során kialakított jó gyakorlataikat. Az alábbiakban Pápai Júliával, Tovább...

„Csináljátok csak, Ti úgyis szerettek szórakozni ezekkel a kütyükkel!” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 7.

Cikksorozatunkban olyan intézményeket és pedagógusokat mutatunk be, akik a koronavírus-járvány miatt elrendelt távtanítás időszakában figyelemre méltó módon alkalmazkodtak a rendkívüli helyzethez. Célunk, hogy a széles közönség is megismerje történeteiket, tapasztalataikat, jó gyakorlataikat. Soron következő írásunkban Jánossy Zsoltot, a Gödöllői Tovább...

„A digitális munkacsoport tagjai éjjel-nappal készenlétben álltak” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 4.

A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...

„Az igazi szakmai hasznosulás a szemlélet változása” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 1.

Cikksorozatunkban olyan pedagógusokat és iskolákat mutatunk be, akik a járványhelyzet nyomán elrendelt digitális munkarendben kiemelkedő oktatási, illetve támogató tevékenységet folytattak. A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A megváltozott körülmények miatt Tovább...

Tankockák a magyar nyelvű humán szövegek értésének fejlesztésére

9-12
A LearningApps.org egy webkettes alkalmazás, amely kis, interaktív építőkockák segítségével támogatja a tanulási és tanítási folyamatokat. A már meglévő építőkockák közvetlenül is kapcsolódhatnak tananyagokhoz, illetve a felhasználók saját maguk is készíthetik vagy megváltoztathatják őket. Az oldal célja, hogy az újrafelhasználható… Tovább...

Tankockák az idegen nyelvi szövegek értésének fejlesztésére

9-12
A LearningApps.org egy webkettes alkalmazás, amely kis, interaktív építőkockák segítségével támogatja a tanulási és tanítási folyamatokat. A már meglévő építőkockák közvetlenül is kapcsolódhatnak tananyagokhoz, illetve a felhasználók saját maguk is készíthetik vagy megváltoztathatják őket. Az oldal célja, hogy az újrafelhasználható… Tovább...

Tankockák a természettudományos megismerés támogatására középiskolában

9-12
A LearningApps.org egy webkettes alkalmazás, amely kis, interaktív építőkockák segítségével támogatja a tanulási és tanítási folyamatokat. A már meglévő építőkockák közvetlenül is kapcsolódhatnak tananyagokhoz, illetve a felhasználók saját maguk is készíthetik vagy megváltoztathatják őket. Az oldal célja, hogy az újrafelhasználható… Tovább...

„Miért nincs ilyen minden héten?”

Klacsákné Tóth Ágota harminc éve tanít matematikát, fizikát és informatikát első munkahelyén, a budapesti Nagy László Általános Iskola és Gimnáziumban. Pályája kezdete óta próbál naprakész lenni a leghatékonyabb oktatási módszerek terén, elkötelezett híve a projektmódszer alkalmazásának, a digitális kompetencia Tovább...

„Hetekig élünk abból a sikerélményből, amit ez a projekt adott nekünk”

A fenntarthatóságra nevelés és a digitális pedagógiai módszertan parádés találkozásából született meg a 2019-es Digitális Témahét egyik díjazott projektje az Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnáziumban. A flashmobtól kezdve a ruhatervezésen és -nyomatáson át a divatbemutatóig számos Tovább...

Szolfézs – digitális módszertannal

A legtöbb ember, aki valaha tanult zenét, netán a gyermekét járatja zeneiskolába, jól tudja, hogy a szolfézs az a „mumus”, ami miatt sokan még azelőtt abbahagyják a zenetanulást, hogy hangszerükkel igazi sikerélményhez juthattak volna. A Zeneakadémián a napokban lezajott, Tovább...

Rabul ejtő Seholország – DTH-fődíjas projekt a Berzsenyiből 

Casubertas, Divers Atlas, Aquaverdia, Jakindia, Agalonia, Butalónia és Naakau – hét állam, amely a lehetséges világok legjobbikát, vagy éppen legrosszabbikát képviseli. A budapesti Berzsenyi Dániel Gimnázium 10/a osztályának diákjai alkották meg őket a 2019-es Digitális Témahéten. Wiki-szócikkek, imázsfilmek, prezentációk, Tovább...

Hol találkozik Pitagorasz és a digitális pedagógia? – Ott voltunk a MaTech2 matematikai csapatversenyen

Immár második alkalommal rendezte meg a Klebelsberg Központ a Dunaújvárosi Egyetemmel társszervezésben a digitális eszközökre és kreativitásra épülő matematikai csapatversenyt, a MaTech2-t. A 10–11. évfolyamos diákoknak szóló, két online fordulót követő döntőre április 15-én, az Európa Kongresszusi Központban került Tovább...

Problémamegoldás LabVIEW szoftver és LEGO® eszközök alkalmazásával

9-12
A XXI. század első évtizedére világszerte felismerték, hogy a fiatalok érdeklődése egyre inkább csökken a műszaki és természettudományos területek iránt, egyre kevesebben választják hivatásuknak a mérnöki és természettudományi pályákat. Ugyanakkor egy ország versenyképességének záloga a fenti területeken jól képzett szakemberek… Tovább...

Digitális grafika – 3D-világ középiskolában

9-12
A kreativitás/problémamegoldás fejlesztését célul kitűző módszertani csomagunk a digitális grafika, a vizuális képesség fejlesztését használja eszközül, digitális környezetben. A képszerkesztő eljárások, a digitális képrögzítés, az animációkészítés és a 3D-szkennelés technikájának elsajátításával a diákok olyan mérhető gyakorlati tudást szerezhetnek, amelyet a… Tovább...

Élményszerű tanulás/tanítás középiskolában

9-12
A Samsung Smart School (más néven: Samsung Okos Osztályterem) oktatási megoldása egy olyan digitális keretrendszert biztosít a tanárok és a diákok számára, amelyben a diákok, a tantárgyak széles körében alkalmazhatóan, élményszerűen sajátíthatják el a tananyagot. A tanítás-tanulás folyamata hatékonyabbá válik,… Tovább...

Természettudományok tanulása PASCO eszközök segítségével

9-12
A programcsomagban leírt eszközök alkalmazásának célja a természettudományos oktatás támogatása a középiskolás tanulók körében. Ennek eléréséhez különböző szenzorok és szoftverek alkalmazásával hétköznapi, gyakorlati helyzetekben tehetnek szert tudományos ismertekre, tapasztalatokra a tanulók a tanórákon. A programcsomag egyes elemei a fizika, a… Tovább...

Természettudományok oktatása digitális adatbegyűjtő használatával

9-12
A kilencvenes években – a személyi számítógépek és a mobiltelefonok elterjedésével – az oktatásban is megjelent az igény az informatikai eszközök minél szélesebb körű alkalmazására. Felmerült a kérdés, hogy az informatikaórákon túl milyen tantárgyak tanulását segíthetik elő a számítógépek és… Tovább...