Horváth Ádám képviseli Magyarországot az OECD TALIS 2018 eredményeit nyilvánosságra hozó nemzetközi szakértői beszélgetésen

Az OECD TALIS 2018-as vizsgálatának eredményei 2019. június 19-én válnak nyilvánossá. Ezen a napon, az OECD és az Education Fast Forward együttműködésében szervezett élő adásban zajló, nyilvános webinárium keretében kerül sor a jelentés első bemutatására. A felmérés főbb eredményeit Andreas Schleicher, az OECD oktatási és képzési igazgatója ismerteti egy rövid felvezetésben, melyet követően nyolc ország meghívott képviselői kapnak lehetőséget arra, hogy megvitassák a hallottakat, és megfogalmazzák első reflexióikat, kérdéseiket az eredményekkel kapcsolatban. Csatlakozzon Ön is a webináriumhoz, hogy első kézből értesülhessen a TALIS 2018 eredményeiről!

Mennyi időt töltenek a tanárok tanítással és tanulással egy átlagos órán, a korábbi évekkel összehasonlítva? Megfelelően felkészültnek érzik magukat pályájuk megkezdésekor? Milyen, a folyamatos szakmai fejlődésüket támogató programokon vesznek részt és azok hogyan segítik őket a mindennapi gyakorlatban?

A TALIS (Teaching and Learning International Survey) az OECD tanítási gyakorlattal és tanulási környezettel foglalkozó nemzetközi felmérése, amely ötévente térképezi fel a tanárok és iskolaigazgatók munkakörülményeit, módszereit, az iskolai tanulási környezetet, és aktuális, összehasonlítható adataival fontos mutatóként szolgál a pedagógus szakma vizsgálatához. A felmérés tagországi eredményei felhasználhatóak az oktatáspolitikai döntéshozatalban olyan kulcsfontosságú területeken, mint a tanárképzés vagy tanulási környezetre vonatkozó fejlesztések előkészítése.

A TALIS 2018 vizsgálat és a jelentés első kötete a tanárok és iskolavezetők egész pályájukon át tartó tanulását veszi górcső alá (Teachers and School Leaders as Lifelong Learners). A dokumentum első fejezeteiben arra tér ki, a pedagógusok hogyan alkalmazzák a képzésben elsajátított tudásukat és képességeiket az osztálytermi tanítási gyakorlatukban, külön elemzés keretében vizsgálva az érintett osztályok demográfiai összetételét, valamint a tanulási folyamat hátteréül szolgáló iskolai környezetet is. A kötet ezt követően azt vizsgálja, a pedagógusok az oktatás és képzés időszaka alatt milyen módon szerezték meg a tudásukat és képességeiket, illetve hogyan fejlesztik azokat folyamatosan a pályájuk során.

A 2018-as vizsgálat eredményeit tartalmazó jelentés 2019. június 19-én válik nyilvánossá. Ezen a napon 13.00 órakor, az OECD és az Education Fast Forward nevű kezdeményezés együttműködésében szervezett nyilvános webinárium keretében kerül a jelentés első bemutatására. A TALIS 2018 főbb eredményeit Andreas Schleicher, az OECD oktatási és képzési igazgatója ismerteti egy rövid felvezetésben, melyet követően nyolc ország meghívott képviselői kapnak lehetőséget arra, hogy megvitassák a hallottakat, és megfogalmazzák első reflexióikat, kérdéseiket az eredményekkel kapcsolatban.

A vitát Gavin Dykes, az Education Fast Forward társalapítója és igazgatója moderálja. A vitában részt vevő országok (Egyesült királyság, Dél-Korea, Amerikai Egyesült Államok, Dánia, Finnország, Dél-Afrika és Magyarország) közül hazánkat Horváth Ádám, a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ divízióvezetője képviseli.

Az OECD nyilvános adásban közvetíti a szakmai beszélgetést, és lehetőséget ad a hallottak kommentálására, illetve kérdések küldésére a Twitteren keresztül.

Bővebb információkat olvasni az eseményről, valamint regisztrálni a következő oldalon található linkeken lehet:

Global debate to discuss the key findings from TALIS 2018 Results (Volume I) – Teachers and School Leaders as Lifelong Learners