Miből főzzünk a digitális munkarend alatt? – digitális tananyagok és segédletek pedagógusoknak

Napjainkra egyre több a magyar nyelvű digitális tartalom, ezáltal könnyebben találhatunk megfelelő választ a különböző pedagógiai megoldásokhoz és helyzetekhez. Ugyanakkor fontos leszögezni, nem létezik olyan univerzális megoldás, amely minden pedagógiai helyzethez egyformán felhasználható. Célszerű tehát mindig olyan módszert keresni, Tovább...

Oktatási segédanyagok a digitális munkarend támogatásához – kitekintés az európai uniós kínálatra

Az alábbi linkgyűjteménnyel és rövid ismertetőkkel szeretnénk áttekintést adni a Covid–19 vírus okozta rendkívüli helyzetben a pedagógusok, oktatási intézmények és szülők számára is elérhető, az Európai Unió által közreadott oktatási anyagokról. Biztatjuk az érdeklődő kollégákat, hogy fedezzék fel a Tovább...

Online megoldások SNI specifikus javaslatokkal

Jelen írásunkban – a szakemberekkel folytatott konzultáció eredményeként – a digitális munkarend szervezéséhez, koordinációjához a sajátos nevelési igény típusai szerint szeretnénk javaslatokat megfogalmazni, valamint azokra az alkalmazásokra, rendszerekre felhívni a figyelmet, amelyek jól hasznosíthatók az SNI tanulók távtanításban is. Tovább...

Ingyenesen hozzáférhető online tanulástámogató rendszerek

A koronavírus-járvány idejére számos fejlesztő cég tette világszerte ingyenesen hozzáférhetővé tanulástámogató digitális tartalmait, alkalmazásait, szolgáltatásait a tanárok és diákok milliói számára annak érdekében, hogy az iskolabezárások ellenére folytatódhasson az oktatás. Alábbi cikkünkben ezek közül néhány olyat szeretnénk a pedagógusok Tovább...

Sajátos nevelési igényű (SNI) gyerekek, tanulók digitális munkarendje – módszertani ajánlások

A koronavírus-járvány okozta veszélyhelyzetben a kiemelt figyelmet igénylő gyerekek távtanításának megszervezése óriási feladat a szakemberek és a családok számára egyaránt. Az SNI tanulók méltányos oktatásához szükséges feltételek biztosítása a megváltozott körülmények között teljesen más elvárásokat és megoldásokat igényel, mint Tovább...

Digitális munkarend – pedagógiai megoldások

Veszélyhelyzet van az országban, és a megváltozott körülmények miatt rendkívüli elvárásokkal találják szembe magukat a pedagógusok is. Hatalmas terhet ró rájuk az oktatás, a tanítás és tanulás szervezése és működőképességének fenntartása, valamint mindezeknek a saját gyermekeik, családjuk életével való Tovább...

Digitális munkarend – milyen eszközökkel?

A szülők, tanulók, pedagógusok nagy része támogatást igényel az otthonról való tanulás megszervezésében és mindennapos megvalósításában, a módszertani és technológiai lehetőségek, ötletek, tanácsok közti eligazodásban. Az alábbi cikkben gyakorlati tapasztalatainkat és elméleti ismereteinket felhasználva ajánlásokat adunk a technikai megoldásokra Tovább...

Digitális munkarend – tippek otthoni tanuláshoz

A Kormány a koronavírus-járvány miatt a köznevelési és szakképzési intézményekben 2020. március 16-ától digitális munkarend bevezetéséről döntött. Ez a precedens nélküli, minden eddigi gyakorlatot alapjaiban átalakító helyzet jelentős kihívást jelent az érintett korosztályok és társadalmi csoportok – pedagógusok, tanulók Tovább...

Digitális munkarend a köznevelésben – módszertani ajánlások

A koronavírus terjedésének megfékezése érdekében hozott kormányhatározat értelmében a köznevelési és szakképzési intézmények diákjai március 16-tól további intézkedésig otthonról, tantermen kívüli, digitális munkarendben tanulnak. A digitális, online eszközök és megoldások nem pótolhatják a tanárok és tanulók közötti személyes kapcsolatot Tovább...

Education at a Glance 2017 – OECD Indicators

Az OECD oktatással kapcsolatos tevékenységében kiemelt szerepe van az indikátor programoknak, amelyek összegyűjtött adatait (Indicators of Educational Systems) az évente kiadott Education at a Glance (Oktatási körkép – OECD-mutatók) közli. Az oktatással foglalkozó szakemberek számára nélkülözhetetlen kiadvány az OECD Tovább...

Elkészültek a Digitális Mintaiskola Projekt ajánlásai

A Magyarország Digitális Oktatási Stratégiájának (DOS) ajánlásai nyomán megvalósuló köznevelési fejlesztések egyik első lépése a Digitális Iskola pilot program megvalósítása volt. A 2016/2017-es tanévben az IVSZ (Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége) koordinációjában lezajlott Digitális Mintaiskola Projekt keretében – Tovább...