Digitális Névjegy Rendszer pilotprogram – Felhívás köznevelési intézmények számára

Felhívás köznevelési intézmények számára a Digitális Névjegy Rendszer pilotprogramjában való részvételre   A Digitális Jólét Nonprofit Kft. Digitális Pedagógiai Módszertani Központja (DPMK) az EFOP-3.2.15–VEKOP-17–2017–00001 azonosítószámú „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” című Tovább...

Sajátos nevelési igényű (SNI) gyerekek, tanulók digitális munkarendje – módszertani ajánlások

A koronavírus-járvány okozta veszélyhelyzetben a kiemelt figyelmet igénylő gyerekek távtanításának megszervezése óriási feladat a szakemberek és a családok számára egyaránt. Az SNI tanulók méltányos oktatásához szükséges feltételek biztosítása a megváltozott körülmények között teljesen más elvárásokat és megoldásokat igényel, mint Tovább...

Digitális munkarend – pedagógiai megoldások

Veszélyhelyzet van az országban, és a megváltozott körülmények miatt rendkívüli elvárásokkal találják szembe magukat a pedagógusok is. Hatalmas terhet ró rájuk az oktatás, a tanítás és tanulás szervezése és működőképességének fenntartása, valamint mindezeknek a saját gyermekeik, családjuk életével való Tovább...

Digitális munkarend a köznevelésben – módszertani ajánlások

A koronavírus terjedésének megfékezése érdekében hozott kormányhatározat értelmében a köznevelési és szakképzési intézmények diákjai március 16-tól további intézkedésig otthonról, tantermen kívüli, digitális munkarendben tanulnak. A digitális, online eszközök és megoldások nem pótolhatják a tanárok és tanulók közötti személyes kapcsolatot Tovább...

Az SZTE a járvány idejére hozzáférhetővé tette az eDia-rendszert

A koronavírus-járvány miatt kialakult oktatási helyzetre tekintettel, a Szegedi Tudományegyetem mindenki számára hozzáférhetővé tette az eDia-rendszert annak érdekében, hogy támogassa a pedagógusokat a tanulás-tanítás folyamatosságának biztosításában. Az eDia feladatai az 1–6. évfolyam számára készültek, és tudományosan megalapozott tartalmi keretekre Tovább...

Mennyire digitális az állampolgár? – egy jól működő értékelési rendszer Franciaországból

Az elmúlt évtizedekben az európai országok többsége közzétette a maga stratégiai dokumentumait a társadalmi és gazdasági szempontból nélkülözhetetlen digitális készségek fejlesztésére vonatkozóan. Sok helyen különféle eszközöket vagy esetleg egész rendszereket is kialakítottak, amelyek lehetővé teszik az egyének kompetenciájának mérését, Tovább...

Pályázati felhívás a Digitális Névjegy Rendszer iskolai tesztelésének és pilotprogramjának szakmai támogatására

A Digitális Jólét Nonprofit Kft. Digitális Pedagógiai Módszertani Központja az EFOP-3.2.15–VEKOP-17–2017–00001 azonosítószámú „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” című kiemelt projekt keretében nyílt pályázatot hirdet a Digitális Névjegy Rendszer iskolai tesztelésének és Tovább...

SELFIE a digitális iskolákért

Mintegy negyedmillió európai iskola számára vált elérhetővé a SELFIE, az az uniós önértékelő eszköz, amely az oktatási intézmények digitális érettségéről ad átfogó képet a kitöltő iskolavezetők, pedagógusok, tanulók számára. Az unió 24 nyelvén elérhető mérőeszközt önkéntes alapon és ingyenesen Tovább...

Education at a Glance 2017 – OECD Indicators

Az OECD oktatással kapcsolatos tevékenységében kiemelt szerepe van az indikátor programoknak, amelyek összegyűjtött adatait (Indicators of Educational Systems) az évente kiadott Education at a Glance (Oktatási körkép – OECD-mutatók) közli. Az oktatással foglalkozó szakemberek számára nélkülözhetetlen kiadvány az OECD Tovább...