Az algoritmikus gondolkodás fejlesztése – A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ módszertani ajánlásai digitális munkarend idején

Algoritmusok, algoritmikus gondolkodás, robotika a tanórán címmel új összeállítás jelent meg a DPMK Digitális Pedagógiai Tudásbázisában, amely bemutatóvideókat és hozzá kapcsolódó, letölthető, szerkeszthető óravázlatokat tartalmaz. Az algoritmikus gondolkodás kiválóan alkalmas a tanulók kognitív képességének és 21. századi készségeinek fejlesztésére, Tovább...

Mi a digitális pedagógia lényege, ha nem az eszközhasználat?

A 2018. május 3-ai első összejövetelt követően, június 13-án nagy sikerrel zajlott le a Digitális Pedagógiai Műhely második szakmai fóruma. A rendezvénysorozat célja, hogy előadásokkal bevezetett műhelybeszélgetések keretében biztosítson lehetőséget különféle szakemberek – oktatási szakértők, kutatók, médiapedagógusok és a Tovább...

Problémamegoldás LabVIEW szoftver és LEGO® eszközök alkalmazásával

5-8
A XXI. század első évtizedére világszerte felismerték, hogy a fiatalok érdeklődése egyre inkább csökken a műszaki és természettudományos területek iránt, egyre kevesebben választják hivatásuknak a mérnöki és természettudományi pályákat. Ugyanakkor egy ország versenyképességének záloga a fenti területeken jól képzett szakemberek… Tovább...

Problémamegoldás LabVIEW szoftver és LEGO® eszközök alkalmazásával

9-12
A XXI. század első évtizedére világszerte felismerték, hogy a fiatalok érdeklődése egyre inkább csökken a műszaki és természettudományos területek iránt, egyre kevesebben választják hivatásuknak a mérnöki és természettudományi pályákat. Ugyanakkor egy ország versenyképességének záloga a fenti területeken jól képzett szakemberek… Tovább...

Problémamegoldó gondolkodás fejlesztése Edbottal

1-4
Az Edbot olyan programozható, humanoid (emberformájú robot), amely tanórai keretben, illetve azon kívül (például: szakkör) is alkalmazható. Kiválóan alkalmas a diákok motiválására és komplex fejlesztésre: az algoritmikus gondolkodás; a problémamegoldás (egyéni/csoportos); a kreativitás; az anyanyelvi, idegen nyelvi; a matematikai; a… Tovább...

Problémamegoldás Bee-Bot/Blue-Bot robotokkal

1-4
A Bee-Bot/Blue-Bot padlórobot olyan programozható eszköz, amely tanórai és tanórán kívüli keretben egyaránt alkalmazható, kiválóan alkalmas a diákok motiválására és komplex kompetenciafejlesztésre (algoritmikus gondolkodás, problémamegoldás, kreativitásfejlesztés) egyaránt. Az eszközt szinte bármely tanórán használhatják a pedagógusok. Tovább...

Természettudományok oktatása LabVIEW szoftverrel

9-12
A XXI. század első évtizedére világszerte felismerték, hogy a fiatalok érdeklődése egyre inkább csökken a műszaki és természettudományos területek iránt, egyre kevesebben választják hivatásuknak a mérnöki és természettudományi pályákat. Ugyanakkor egy ország versenyképességének záloga a fenti területeken jól képzett szakemberek… Tovább...

Természettudományok oktatása LabVIEW szoftverrel

5-8
A XXI. század első évtizedére világszerte felismerték, hogy a fiatalok érdeklődése egyre inkább csökken a műszaki és természettudományos területek iránt, egyre kevesebben választják hivatásuknak a mérnöki és természettudományi pályákat. Ugyanakkor egy ország versenyképességének záloga a fenti területeken jól képzett szakemberek… Tovább...

Matematikaoktatás a LabVIEW szoftverrel

9-12
A XXI. század első évtizedére világszerte felismerték, hogy a fiatalok érdeklődése egyre inkább csökken a műszaki és természettudományos területek iránt, egyre kevesebben választják hivatásuknak a mérnöki és természettudományi pályákat. Ugyanakkor egy ország versenyképességének záloga a fenti területeken jól képzett szakemberek… Tovább...

Matematikaoktatás a LabVIEW szoftverrel

5-8
A XXI. század első évtizedére világszerte felismerték, hogy a fiatalok érdeklődése egyre inkább csökken a műszaki és természettudományos területek iránt, egyre kevesebben választják hivatásuknak a mérnöki és természettudományi pályákat. Ugyanakkor egy ország versenyképességének záloga a fenti területeken jól képzett szakemberek… Tovább...

Projektszemléletű ismeretátadás LEGO® WeDo eszközökkel

1-4
Az oktatás megújításának egyik alappillére a projektszemléletű ismeretátadás elterjesztése, amely egymástól elszigetelt ismeretelemek megtanítása helyett a valós életre jellemzőbb, problémamegoldó szemléletet részesíti előnyben. A LEGO® WeDo 2.0 készlet alkalmazása lehetővé teszi, hogy a tanítók projektfeladatokon keresztül, játékos formában ismertessék meg… Tovább...

Problémamegoldás LEGO® robottal

5-8
A LEGO programozható robot megoldása olyan eszközkészlet, amely tanórai, szakköri keretben egyaránt használható és motiválja a tanulókat a feladatmegoldásra, ugyanakkor a kompetenciafejlesztésben (különös tekintettel a logikus-algoritmikus gondolkodás, a problémamegoldás, a magasabb rendű gondolkodási készségek fejlesztésére) is eredményesen alkalmazható. Az informatika… Tovább...

Problémamegoldás LEGO® robottal

9-12
A LEGO programozható robot megoldása olyan eszközkészlet, amely tanórai, szakköri keretben egyaránt használható és motiválja a tanulókat a feladatmegoldásra, ugyanakkor a kompetenciafejlesztésben (különös tekintettel a logikus-algoritmikus gondolkodás, a problémamegoldás, a magasabb rendű gondolkodási készségek fejlesztésére) is eredményesen alkalmazható. Az informatika… Tovább...