Az UNESCO King Hamad Bin Isa-Al Khalifa-Díját olyan iskoláknak ítélik oda, amelyek a legkiemelkedőbb teljesítményt nyújtják az IKT-eszközök innovatív oktatási alkalmazásában. A 2018. évben a zsűri két, minőségi oktatást biztosító programot emelt ki a pályázók közül: a finn „ThingLink learning technology”, és a holland „Can’t Wait to Learn programme” című projekteket.
A Bahreini Királyság által 2005-ben alapított díjat évente ítélik oda olyan személyek és szervezetek részére, amelyek a tanítási, tanulási és általában az oktatási teljesítmény javulása érdekében innovatív módon alkalmazzák az új technológiákat. A díj a nemzetközi elismerés és a vele járó diploma mellett 25 000 dollár jutalommal is támogatja a győzteseket.
Az idei díj hangsúlyozottan fókuszált arra, hogy a pályázók mennyire alkalmazzák az innovatív technológiákat annak elősegítésére, hogy a veszélyeztetett helyzetben lévő, kulturális vagy gazdasági szempontból, nemi egyenlőtlenségek miatt hátrányt szenvedő, fogyatékkal, illetve krízishelyzetben élők is minőségi oktatáshoz juthassanak. Szintén fontos szempont volt az idei pályázatok elbírálásában az olyan integrált megoldások alkalmazása, amelyek sikerrel ötvözik a hagyományos technológiákat a legmodernebb applikációkkal.
A ThingLink nevű program elsősorban vizuális oktatási technológiájával, és innovatív, ugyanakkor megfizethető digitális eszközeivel érdemelte ki a zsűri elismerését, amelyek elérhetővé teszik az oktatást a fogyatékkal élő vagy korlátozott beszédképességű emberek számára is. Világszerte több mint hatmillió tanár, diák, valamint oktatási tartalmakkal foglalkozó szakember tesztelte az eszközt, és dokumentálta a digitális kompetenciák, valamint a kulturális tudatosság fejlesztésére vonatkozó tapasztalatokat. A technológia többféle tanulási stílus támogatását szolgálja, ezért jól használható a tanórák egyéni igények szerinti testre szabásában.
A számos állami és magánszektorbeli partner által támogatott Can’t Wait to Learn programme gyors, hatékony és kedvező árú megoldásokkal támogatja a minőségi oktatás eljuttatását különféle szükséghelyzetekben elő csoportokhoz. A konfliktusok sújtotta, háborús övezetekben élő gyerekek számára tabletre letölthető, személyre szabott oktatójátékokat kínáló program jelenleg Szudánban, Jordániában, Libanonban és Ugandában működik, de bármely más válságzónában is sikerrel alkalmazható.
A 2018. évi győzteseket 139 jelölt közül választották ki egy oktatási szakértőkből álló nemzetközi zsűri ajánlása alapján. A jelölteket az UNESCO tagállamok kormányai és az UNESCO partnerszervezetek javasolták.
Az UNESCO főigazagtója és a Bahreini Királyság oktatási minisztere 2019. március 12-én adta át a díjat a két nyertesnek Párizsban, az UNESCO székházában tartott ünnepélyes díjátadón. Az eseményen a győztesek lehetőséget kaptak projektjeik bemutatására is.