A LEGO programozható robot megoldása olyan eszközkészlet, amely tanórai, szakköri keretben egyaránt használható és motiválja a tanulókat a feladatmegoldásra, ugyanakkor a kompetenciafejlesztésben (különös tekintettel a logikus-algoritmikus gondolkodás, a problémamegoldás, a magasabb rendű gondolkodási készségek fejlesztésére) is eredményesen alkalmazható. Az informatika… Tovább...
Mintacsomagok
A Digitális környezet a köznevelésben (EFOP-3.2.3–17 és VEKOP-7.3.3–17) pályázatokhoz ajánlott digitális pedagógiai módszertani csomagok. Egy-egy összeállítás termékmegjelenítést tartalmaz ugyan, de az adott termékkel egyenértékű megoldásokat felhasználó fejlesztési terv is elfogadható. A módszertani csomagok DFT-ben való megnevezése, kiválasztása nem mentesít a beszerzési szabályok betartása alól, nem alapozza meg a beszerzés kizárólagosságát.
A csomag bevezet a digitális megmunkálás alapjaiba, 3D nyomtatás, lézervágás, kézi megmunkálás digitális segédlettel. A maker (alkotó) foglalkozások interdiszciplinárisak, általában több technika bevonásával dolgoznak, hogy olyan eredményt érjenek el, amelyre az alkotó büszke. Tovább...
Egységes digitális pedagógiai szemléletben készült digitális tananyag, oktatási és támogatási rendszer az alsó tagozaton matematikát vagy környezetismeretet oktató pedagógusok számára. Tovább...
A valódi játékos tanulás megvalósítása a LEGO Education által fejlesztett MoreToMath matematika oktatására kifejlesztett eszközzel, valamint a virtuális térbeli alkotást biztosító – akár interaktív táblán is használható –, Math Builder alkalmazással. Tovább...
Egységes digitális pedagógiai szemléletben készült digitális tananyag, oktatási és támogatási rendszer felső tagozaton matematikát oktató pedagógusok számára. Tovább...
Egységes digitális pedagógiai szemléletben készült digitális tananyag, oktatási és támogatási rendszer a középiskolában matematikát oktató pedagógusok számára. Tovább...
[caption id="attachment_238" align="alignright" width="406"] 1. ábra: LEGO StoryStarter[/caption] A LEGO StoryStarter támogatja az anyanyelvi kompetenciák, különös tekintettel a szövegértési, szövegalkotási képesség fejlesztését oly módon, hogy a tanulók a LEGO elemek felhasználásával jeleneteket alkothatnak, ezeket korszerű IKT eszközök segítségével rögzíthetik, sorba… Tovább...
[caption id="attachment_215" align="alignright" width="380"] 1. ábra: LEGO StoryStarter[/caption] A LEGO StoryStarter támogatja az anyanyelvi kompetenciák, különös tekintettel a szövegértési, szövegalkotási képesség fejlesztését oly módon, hogy a tanulók a LEGO elemek felhasználásával jeleneteket alkothatnak, ezeket korszerű IKT eszközök segítségével rögzíthetik, sorba… Tovább...
5-8
Egységes, digitális pedagógiai szemléletben készült digitális természettudományos (döntően fizika) tananyag, oktatási és támogatási rendszer az általános iskola felső tagozatán fizikát, biológiát, kémiát oktató pedagógusok számára. Tovább...
9-12
Egységes, digitális pedagógiai szemléletben készült digitális természettudományos (döntően fizika) tananyag, oktatási és támogatási rendszer a középiskolában fizikát, biológiát, kémiát oktató pedagógusok számára. Tovább...
9-12
A középiskolai fizika tananyag első fejezete a kinematika. Fontos, hogy ebben a korban, rögtön a fizikával történő mélyebb ismerkedés elején a tanulók hozzászokjanak ahhoz, hogy a természettudományos törvények nem puszta kinyilatkoztatások vagy vélemények, hanem kísérletekből származó tapasztalatok elemzésén alapuló következtetések.… Tovább...