1043 iskola regisztrált idén az immár negyedik alkalommal, április 8. és 12. között megrendezett Digitális Témahétre, és ezzel a tematikus program az indulása óta a legmagasabb részvételi arányt érte el – mondta Maruzsa Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős helyettes államtitkára a program hétfőn megrendezett sajtótájékoztatóján.
A helyettes államtitkár ismertette, hogy a digitális pedagógiai módszereket népszerűsítő témahéten több mint 3000 projekt készült el, közel 1700 esemény zajlott le, mintegy 140 ezer diák részvételével és csaknem 8 ezer pedagógus közreműködésével. A tematikus program a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ koordinálásában, az EFOP-3.2.15-VEKOP-17-2017-00001, A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérés-értékelés és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása c. projekt keretében, valamint az EMMI támogatásával került megrendezésre – tette hozzá.
Pölöskei Gáborné, az Információs és Technológiai Minisztérium szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkára kiemelte: programban idén részt vett a szakképző intézmények fele, amely azt mutatja, hogy a szakképzés területén is fontos szerepe van a digitális kompetenciák erősítésének. A helyettes államtitkár arról is beszélt, hogy a tankönyvfejlesztést a jövőben egyre inkább felváltja majd a digitális tananyagok fejlesztése. A témahét – mint fogalmazott – jó lehetőség arra is, hogy a pedagógusok megismerkedjenek a megszokottól eltérő, innovatív pedagógiai módszerekkel.
Horváth Ádám, a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ divízióvezetője előadásában bemutatta a Témahét idei eredményeit. A programhoz a 880 vidéki és 134 budapesti intézményen kívül 29 határon túli iskola is csatlakozott, a projektek témai közt pedig hangsúlyosan jelen volt multidiszciplináris megközelítés: a matematika, a természet- és mérnöki tudományok, valamint a művészet- és társadalomtudományok együttes megjelenítése, illetve a digitális technológia alkotó használata és az algoritmikus gondolkodás fejlesztése. A kezdeményezés hosszú távú célja, hogy a digitális pedagógia az év minden napján jelen legyen a tanórákon – emelte ki.
Horváth Ádám felhívta a figyelmet arra is, hogy a Digitális Témahéthez kapcsolódó pályázatokra április 28-ig lehet folyamatosan nevezni. A három legjobb pályázatot benyújtó köznevelési intézmény, illetve pedagógus többszázezer forint értékben juthat digitális pedagógiát támogató eszközökhöz.
A pályázat nyertesei 2019. június 8-án, a Digitális Oktatási Konferencia és Kiállítás (DOKK) keretében megrendezett ünnepélyes díjkiosztón vehetik át díjaikat.
A Digitális Témahét 2019 partnerei számos felajánlást tettek, melyeket különféle témákban, a fődíjak mellett további elismerésként, különdíj formájában nyerhetnek el az arra érdemes iskolai projektek.
A digitális témahét – a Pénz7 és a fenntarthatósági témahét mellett – az egyike a tanév rendjéről szóló rendelet által meghatározott három kiemelt témahétnek, amelyeket országosan, minden intézményben azonos héten rendeznek meg.
Kapcsolódó weboldalak, további információk: www.digitalistemahet.hu, www.dpmk.hu; Digitális Témahét Facebook oldal, DTH Tanári Fórum
Forrás: MTI, kormany.hu