Egy héten át több mint ezer iskolában a legújabb technológiai magazinok, szuperhősök világa vált valósággá a digitális eszközök segítségével. A 2016 óta már negyedik alkalommal megrendezett Digitális Témahét során a diákok iskolai projektekben dolgoztak fel számos témát az okosotthonok, a robotok világa vagy a Holdraszállás 50. évfordulója kapcsán, interaktív szabadulószobákat és digitális kincskereső játékokat fejlesztettek, programoztak – felkészülve az egyre inkább technológia uralta munkahelyek elvárásaira.
Az április 8. és 12. között megrendezett Digitális Témahétre több mint 1000 iskola regisztrált – elérve az eddigi legmagasabb részvételi számot azóta, hogy négy évvel ezelőtt a kezdeményezés útjára indult. A témahét keretén belül több mint 3000 projekt és közel 1700 különféle esemény valósult meg, mintegy 140.000 diák és csaknem 8.000 pedagógus részvételével. Ezzel a programnak sikerült elérnie az összes iskolai tanuló több mint 12%-át és a pedagógusok majd 8%-át.
A témahét alkalmával nemcsak az szempont, hogy a tanulók kizárólag digitális eszközöket használjanak. Cél az is, hogy felismerjék, egy komplex feladat megoldásához milyen segítséget nyújthatnak a számítógépes eszközök. A Gödöllői Török Ignác Gimnáziumban a témahét keretében berendezett szabadulószobában például a feladatok sikeres megoldásához az eszközhasználat mellett matematikai, logikai és általános műveltségbeli ismeretekre is szüksége volt a csapatok tagjainak. Az iskolákban azonban nemcsak a diákokat kell felkészíteni a digitális jövő kihívásaira. A technológiai kompetenciák fejlesztéséhez elengedhetetlen, hogy a pedagógusok is naprakész tudással rendelkezzenek a minket körülvevő eszközökről, alkalmazásokról és a bennük rejlő lehetőségekről. Ebben a máshol látott jó gyakorlatok is inspirálhatják az arra nyitott pedagógusokat. A Török Ignác Gimnázium tanárai közül például többen egy angliai tanulmányút tapasztalatait hasznosítva igyekeznek az új módszereket bevinni a mindennapi gyakorlatba, és a tantestületen belül csoportot alakítva, folyamatosan képzik önmagukat és az érdeklődő kollégákat is.
Arról, hogy a Gödölői Török Ignác Gimnázium az idei évben milyen projektekkel vett részt a Digitális Témahéten, az M1 Iskolapad c. műsorának 2019.05.01-i adásában láthattak bővebb híradást az érdeklődők. A videó elérhető a mediaklikk.hu oldalon. (Az adásban 10:05-nél kezdődik a riport.)
Az MTVA a Digitális Témahét kapcsán a Petrik Lajos Szakgimnáziumban is forgatott, az intézményben megvalósított projektekről készült összeállítás itt tekinthető meg.
A Témahét az EFOP-3.2.15-VEKOP-17-2017-00001 A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérés-értékelés és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása c. projekt keretében, valamint az EMMI támogatásával kerül megrendezésre.
Kapcsolódó weboldalak, további információk: www.digitalistemahet.hu, www.dpmk.hu; Digitális Témahét Facebook oldal, DTH Tanári Fórum