Megjelent az Európai Bizottság Digitális Oktatási Cselekvési Terve

A 2017. novemberi göteborgi csúcstalálkozót követően idén január 17-én megszületett az Európai Bizottság Digitális Oktatási Cselekvési Terve. Az újonnan megjelent Cselekvési Terv fő kérdései arra keresik a választ, hogy az oktatási és képzési rendszerekben részt vevők hogyan vehetik hasznát az innovatív és digitális technológiai megoldásoknak, illetve hogyan fejleszthetik a gyorsan változó világban a mindennapi élethez és munkához elengedhetetlen digitális kompetenciáikat.

A Cselekvési Terv három fő prioritása a következő:

  • A digitális technológia hatékonyabb használata az oktatás és tanulás során.
  • A digitális átálláshoz szükséges releváns digitális kompetenciák és készségek fejlesztése.
  • Az oktatás javítása kifinomultabb adatelemzésekre és előrejelzésekre támaszkodva.

A megfogalmazott prioritások és irányvonalak azonosságot mutatnak a majdnem két évvel ezelőtt megjelent Magyarország Digitális Oktatási Stratégiájában (DOS) megfogalmazott, a teljes magyar oktatási-képzési rendszerre kiterjedő célrendszerekkel. Emellett számos kapcsolódási pont lelhető fel a Digitális Jólét Programmal, a Digitális Munkaerő Programmal, illetve a Digitális Gyermekvédelmi Stratégiával is.

A Cselekvési Terv a digitális kompetenciák fejlesztéséhez kapcsolódóan hangsúlyozza a DOS-ban már korábban kitűzött célokat. A harmadik generációs digitális oktatási szakpolitika célja nem csupán az infrastruktúra és az eszközök biztosítása. Ez utóbbi célok az első generációs oktatási szakpolitikához köthetők, kiegészülve az olyan második generációs törekvésekkel, mint a pedagógusképzés és a tartalomfejlesztés. Az új digitális oktatási szakpolitika mindezeken felül magában foglalja a digitális ökoszisztéma minden területére kiterjedő digitális oktatást is.

Az Európai Bizottság Digitális Oktatási Cselekvési Terve teljes terjedelemben, angol nyelven itt, magyarul pedig itt olvasható.

Az Európai Bizottság sajtóközleménye ezen a linken érhető el.

 

Készült az EFOP-3.2.15–VEKOP-17-2017-00001 „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” projekt keretében.