Kerülj fel a digitális iskolák térképére! – Digitális Témahét, 2019. április 8–12.

Robotika, digitális kincskeresés, e-könyv készítés, kódolás, filmek, okosotthon, tematikus múzeumi térképek – csupán néhány az elmúlt években megvalósult, közel 8 000 digitális pedagógiai projekt közül, melyben eddig 19 000 tanár és 325 000 diák vett részt.

Az EMMI kezdeményezésére 2016-ban elindult, és évről évre egyre népszerűbb Digitális Témahét fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben. A programra jelentkező köznevelési intézmények vállalják, hogy – legalább egy napon, de akár egy héten keresztül is – valamilyen, az iskola képzési céljaihoz kötött, szabadon választott témát digitális pedagógiai eszközök segítségével projektek formájában dolgoznak fel tanóráikon.

Az immáron negyedik alkalommal megszervezett Digitális Témahét az idei tanévben kiemelt figyelmet fordít az alábbiakra:

– a multidiszciplináris megközelítés: a matematika, a természet- és mérnöki tudományok, valamint a művészet- és társadalomtudományok együttes megjelenítése;
– a digitális technológia alkotó használata és az algoritmikus gondolkodás fejlesztése;
– a kiemelt figyelmet igénylő tanulók fejlesztése és bevonása;
– a nevelési-oktatási intézmények közötti együttműködés élénkítése;
– a határon túli magyar pedagógusok és oktatási intézmények bevonása;
– a digitális gyermekvédelem, a médiatudatosság, a közgyűjtemények digitális tartalmainak nevelésben, oktatásban történő megjelenése.

A Digitális Témahéthez kapcsolódó pályázatra – minimum 5×45 perc időtartamú, a tanév során, 2019. április 12. előtt megvalósított – digitális projektekkel lehet nevezni, amelyek a tanulók/gyerekek önálló közös tevékenységére, együttműködésére épülnek, s amelyekben a pedagógus szerepe a munka segítése, támogatása. A pályázathoz érvényes regisztráció szükséges.

A pályázat eredményhirdetésére 2019. június 8-án, a Digitális Oktatási Konferencia és Kiállítás (DOKK) keretében megrendezett ünnepélyes díjkiosztón kerül majd sor.

A Digitális Témahét 2019 partnerei számos felajánlást tettek, melyeket különféle témákban, a fődíjak mellett további elismerésként, különdíj formájában nyerhetnek el az arra érdemes iskolai projektek. A különdíjakra a témahét idején megjelenő űrlapon lehet majd pályázni.

A programban részt vevő iskolák felkészülését a Digitális Témahét oldal Tudásbázisában megtalálható több mint 200 anyag: minta-projektcsomagok és számos egyéb pedagógiai segédlet is segíti. A honlapon elérhetők a program partnerei – informatikai- és telekommunikációs vállalatok, magánszemélyek, közgyűjtemények, felsőoktatási intézmények, digitális élményparkok – által az iskolai csoportok számára felkínált továbbá ingyenes programok is.

A Témahét az EFOP-3.2.15-VEKOP-17-2017-00001 A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérés-értékelés és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása c. projekt keretében kerül megrendezésre.

További információk: www.digitalistemahet.hu, www.dpmk.hu
A Digitális Témahét Facebook oldala: https://www.facebook.com/digitalistemahet/
Sajtókapcsolat: sajto@dpmk.hu