Minden rekordot megdöntött a 2019-es Digitális Témahét

Az idei Digitális Témahéten több mint 3000 projekt készült, közel 1700 esemény zajlott mintegy 140 ezer diák részvételével, és csaknem 8 ezer pedagógus közreműködésével. A programhoz 880 vidéki és 134 budapesti intézményen kívül 29 határon túli iskola is csatlakozott.

A Digitális Témahét pályázatára az eddigi évek legtöbb nevezése idén érkezett be, összesen 176 intézményi és pedagógus pályázattal. A zsűri megkezdte munkáját. A pályázat nyertesei 2019. június 8-án, a Digitális Oktatási Konferencia és Kiállítás (DOKK) keretében megrendezett ünnepélyes díjkiosztón vehetik majd át díjaikat.

A Digitális Témahét keretében kiírt flashmob pályázat keretében 27 intézmény jelenítette meg valamilyen formában a DTH feliratot a gyerekek közreműködésével. A flashmob pályázatról szóló összefoglalónkat itt olvashatják.

„Akkora sikere volt a feladatoknak, hogy holnap megismételjük a következő nagyszabású rendezvényünkön, a “Nyitott Kapuk”-on, ahová városunk többi intézményéből hívunk vendégeket!”

Enyediné Gáspár Judit, Móra Ferenc Tagintézmény, Komárom 

A tanév talán legIZGALMASabb feladata volt mindnyájunk számára: lélekben már szeptembertől készültünk rá, aztán sodort a tanév, és egy hétre uralmunk alá tudtuk hajtani a sodrást.”

Kerek Roland, Berzsenyi Dániel Gimnázium, Budapest

„Boldog vagyok, mert az elmúlt évek projektjei, beleértve a mostanit is, elfeledtették velünk a fejlesztőórák olykor kötelezően előírt gyakorlatait. Helyette szabad, közös alkotás jellemezte foglalkozásainkat.”

Ujhelyiné Szeverényi Irma, Zuglói Benedek Elek EGYMI, Budapest

„Használtunk mobilrobotokat, mikrokontrollereket, kiterjesztett valóság technológiát, 3D tervezést és nyomtatást, és különböző programozási platformokat is kipróbáltunk. A diákok nemcsak felhasználókká, hanem alkotókká, innovátorokká válhattak.”

Henzel György, Katona Mihály Alapiskola, Búcs, Szlovákia

Az idei Digitális Témahétről szóló további beszámolókat itt olvashatják. Várjuk további visszajelzéseiket és történeteiket!

Köszönjük a részvételt,  partnereinknek pedig a különdíj felajánlásokat!

A Digitális Témahét a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ koordinálásában, az EFOP-3.2.15-VEKOP-17-2017-00001, A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérés-értékelés és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása c. projekt keretében, valamint az EMMI támogatásával került megrendezésre.