2019. április 3-án a brit kormány új stratégiát (EdTech Strategy) hirdetett meg, amely jelentősen átalakítja az oktatási intézmények technológiahasználatát az Egyesült Királyságban. Az Oktatástechnológiai Stratégiában megfogalmazott célok szerint a vezető technológiai cégek megbízást kapnak arra, hogy az általános és középiskolákkal, főiskolákkal és egyetemekkel együttműködve, olyan innovatív megoldásokat dolgozzanak ki, amelyek könnyítenek a tanárok túlterheltségén, támogatják a folyamatos szakmai fejlődésüket, javítják a tanulói teljesítményeket, valamint egyenlő esélyeket biztosítanak a sajátos nevelési igényű és fogyatékkal élő tanulók számára.
A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy mind az alap-, mind a közép- és felsőfokú intézményekben többet költhetnek majd oktatástechnológiára. A stratégia keretében a kormány 10 millió fontnyi összeggel támogatja a technológia oktatásban való használatát, valamint az oktatás minőségének emelését.
A brit oktatástechnológiai szektor exportja éves szinten 170 millió fontot tesz ki az Egyesült Királyság gazdaságán belül. A technológiai cégek a most meghirdetett stratégia keretén belül a kormány szándékainak megfelelően együttműködnek majd az oktatási szektorral annak érdekében, hogy innovatív megoldásokat dolgozzanak ki 10 kulcsfontosságú oktatási kihívás (ld. keretes írásunk) területén, melyek közül a legfontosabbak:
- A tanárok terheinek csökkentése (órára való készülés, házi feladatok javítása)
- Továbbképzési lehetőségek hozzáférhetőségének javítása és azok személyre szabásának megkönnyítése
- Csalásvédelmi szoftverek fejlesztésének támogatása
- Technológiahasználat a méltányosság támogatására
A stratégia céljainak megvalósítása érdekében a kormány együttműködik majd a Nesta brit innovációs alapítvánnyal is. A partnerség keretében olyan területekre vonatkozóan várnak technológia-támogatott megoldási javaslatokat, mint pl. az esszék javítása, a formatív értékelés, a szülők szerepvállalása vagy az ütemtervek készítése.
Az együttműködés olyan termékek fejlesztésére fogja ösztönözni a technológiai ágazatot, amelyek a lehető legjobban megfelelnek a tanárok, egyetemi oktatók, diákok és hallgatók igényeinek. A technológiai beruházásokkal kapcsolatos döntéseikben az iskolák a Brit Oktatási Szolgáltatók Szövetségétől (British Education Suppliers Association, (BESA) kaphatnak szakmai tanácsot a céljaiknak leginkább megfelelő termékek kiválasztásához.
Az EdTech Strategy 10 kulcsfontosságú célterülete: Adminisztráció A ’nem-tanári’ feladatterhek csökkentése
Értékelés Az értékelés hatékonyságának növelése
Pedagógiai gyakorlat A magasszintű tanulói teljesítmény elérhetővé tétele mindenki számára; inklúzió.
Folyamatos szakmai fejlődés A tanárok támogatása a rugalmasan megvalósítható fejlődésben és tanulásban.
Élethosszig tartó tanulás Továbbtanulási és pályaválasztási döntések támogatása, valamint a formális tanulási rendszeren kívüliek támogatása abban, hogy új képességekre tegyenek szert.
|
Forrás: a brit Oktatási Minisztérium (Department for Education) sajtóközleménye https://www.gov.uk/government/news/edtech-strategy-marks-new-era-for-schools