Vannak olyan lelkes diákok az iskolában, akik érdeklődnek az informatika iránt? Szeretnéd, hogy a diákok „játszva” megtanuljanak Lego robotot programozni? Rendelkezik az iskolád LEGO EV3 szettel, és szeretnétek gyakorlatban is használni? Regisztrálj 2-3 fős csapattal és képviseljétek ti Magyarországot Tovább...
Címke: programozás
A fiatalok Európa-szerte egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a kódolás, a robotika és az algoritmikus gondolkodás iránt, ahogyan ez a tavalyi EU Code Week adataiból is kitűnik. A programhétre a 2013-as első meghirdetéskor 10 000 résztvevő regisztrált – a 2018-as Tovább...
A Digitális Pedagógia Módszertani Központ szakmai küldöttsége 2018 szeptemberében részt vett a Tallinnban megrendezett ICEM 2018 (International Conference on Electrical Machines) című pedagógiai szakmai konferencián, amelynek fő témakörei több ponton érintkeznek a DPMK közreműködésével megvalósuló projekt szakmai feladataival. Észtországban Tovább...
A Code Week 2018 magyarországi koordinátorai pályázatot írtak ki azon köznevelési intézmények számára, amelyek saját kódolási eseményeket szerveztek és ezeket be is jelentették a nemzetközi honlapon. A megvalósult és dokumentált események szervezői közül 21 iskola pályázott és a zsűri döntése Tovább...
A Code Week, azaz a Programozás Hete célja, hogy egy héten át a lehető legtöbb diák ismerkedjen meg a programozás alapjaival vagy tanuljon programozni magasabb szinteken. A program kapcsán, melyre idén október 6. és 21. között kerül sor, iskolák, Tovább...
A XXI. század első évtizedére világszerte felismerték, hogy a fiatalok érdeklődése egyre inkább csökken a műszaki és természettudományos területek iránt, egyre kevesebben választják hivatásuknak a mérnöki és természettudományi pályákat. Ugyanakkor egy ország versenyképességének záloga a fenti területeken jól képzett szakemberek… Tovább...
A XXI. század első évtizedére világszerte felismerték, hogy a fiatalok érdeklődése egyre inkább csökken a műszaki és természettudományos területek iránt, egyre kevesebben választják hivatásuknak a mérnöki és természettudományi pályákat. Ugyanakkor egy ország versenyképességének záloga a fenti területeken jól képzett szakemberek… Tovább...
Az Edbot olyan programozható, humanoid (emberformájú robot), amely tanórai keretben, illetve azon kívül (például: szakkör) is alkalmazható. Kiválóan alkalmas a diákok motiválására és komplex fejlesztésre: az algoritmikus gondolkodás; a problémamegoldás (egyéni/csoportos); a kreativitás; az anyanyelvi, idegen nyelvi; a matematikai; a… Tovább...
9-12
A XXI. század első évtizedére világszerte felismerték, hogy a fiatalok érdeklődése egyre inkább csökken a műszaki és természettudományos területek iránt, egyre kevesebben választják hivatásuknak a mérnöki és természettudományi pályákat. Ugyanakkor egy ország versenyképességének záloga a fenti területeken jól képzett szakemberek… Tovább...
5-8
A XXI. század első évtizedére világszerte felismerték, hogy a fiatalok érdeklődése egyre inkább csökken a műszaki és természettudományos területek iránt, egyre kevesebben választják hivatásuknak a mérnöki és természettudományi pályákat. Ugyanakkor egy ország versenyképességének záloga a fenti területeken jól képzett szakemberek… Tovább...
A XXI. század első évtizedére világszerte felismerték, hogy a fiatalok érdeklődése egyre inkább csökken a műszaki és természettudományos területek iránt, egyre kevesebben választják hivatásuknak a mérnöki és természettudományi pályákat. Ugyanakkor egy ország versenyképességének záloga a fenti területeken jól képzett szakemberek… Tovább...
A XXI. század első évtizedére világszerte felismerték, hogy a fiatalok érdeklődése egyre inkább csökken a műszaki és természettudományos területek iránt, egyre kevesebben választják hivatásuknak a mérnöki és természettudományi pályákat. Ugyanakkor egy ország versenyképességének záloga a fenti területeken jól képzett szakemberek… Tovább...
Az oktatás megújításának egyik alappillére a projektszemléletű ismeretátadás elterjesztése, amely egymástól elszigetelt ismeretelemek megtanítása helyett a valós életre jellemzőbb, problémamegoldó szemléletet részesíti előnyben. A LEGO® WeDo 2.0 készlet alkalmazása lehetővé teszi, hogy a tanítók projektfeladatokon keresztül, játékos formában ismertessék meg… Tovább...
A LEGO programozható robot megoldása olyan eszközkészlet, amely tanórai, szakköri keretben egyaránt használható és motiválja a tanulókat a feladatmegoldásra, ugyanakkor a kompetenciafejlesztésben (különös tekintettel a logikus-algoritmikus gondolkodás, a problémamegoldás, a magasabb rendű gondolkodási készségek fejlesztésére) is eredményesen alkalmazható. Az informatika… Tovább...
A LEGO programozható robot megoldása olyan eszközkészlet, amely tanórai, szakköri keretben egyaránt használható és motiválja a tanulókat a feladatmegoldásra, ugyanakkor a kompetenciafejlesztésben (különös tekintettel a logikus-algoritmikus gondolkodás, a problémamegoldás, a magasabb rendű gondolkodási készségek fejlesztésére) is eredményesen alkalmazható. Az informatika… Tovább...