A tanév végéhez közeledve a Digitális Jólét Program és a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ szeretné köszönetét és nagyrabecsülését kifejezni áldozatos munkájukért, elismerésre méltó kitartásukért. Összefoglaljuk azokat a gondolatokat, amelyeket néhányukkal ebben a változásokkal és kihívásokkal teli időszakban végzett munkájukról készítettünk. A koronavírus-járvány okozta helyzet, a különböző munkarendek közötti váltakozás korábban nem tapasztalt kihívást jelentett, így ebben a tanévben az oktatás folyamatosságának biztosítása néha erőn felüli munkát kívánt meg.
A 2020/21-es tanévben a digitáliskompetencia fontosabbá vált, mint korábban bármikor. A pedagógiai eszköztárak számos kellékkel bővültek és ismereteink a digitális világról napról napra gyarapodtak. Többek között a 2021-es Digitális Témahét pályázatára beérkezett projektek és jó gyakorlatok is bizonyítják, a pedagógusok példamutatóan helytálltak és kitartóan alkalmazkodtak a járványhelyzet okozta bizonytalan körülményekhez.
Őszinte elismerésünket szeretnénk kifejezni minden pedagógusnak, és munkájukhoz további sikereket kívánunk! Reméljük, hogy az alábbi gondolatok további inspirációt nyújtanak, illetve ezúton is kifejezhetjük köszönetünket. Fogadják néhány hétköznapi hősünk a múlt évi digitális munkarendhez fűződő sikertörténetét, amellyel szeretnénk rámutatni az elmúlt év különleges helyzetének néhány pozitívumára is:
- Bár nem sokan számítottak erre, a digitális munkarend során több téren „Átláthatóbbá vált a tanulási folyamat” – interjú Biróné Szabó Brigittával.
- A digitális munkarendben az, hogy pedagógusként „Kötelességem folyamatosan ’képben lenni’, szakmailag, módszertanilag minden nap megújulni” megdöbbentő szakmai fejlődéssel is járt – interjú Skultéty Katalinnal.
- Nem mindennapi helyzeteket szült a távtanítás, szükség volt a kreativitásra, de „Motiváló volt a szimulációkon, otthoni kísérleteken alapuló vizsgálódás” – interjú Klacsákné Tóth Ágotával.
- A rengeteg új ismerettel a következő digitális kihívás már nem jelent akadályt: „Inkább kíváncsiságot és motivációt éreztem, mint kétségbeesést” – interjú Pápai Júliával.
- Néhányaknak igazán komplex feladatot jelentett az átállás: „Legfontosabb célunk eljuttatni a mozgáskorlátozott gyerekeket és fiatalokat önállóságuk legmagasabb fokára.” A tanulók kulcskompetenciáinak, 21. századi képességeinek fejlesztésével válhatnak igazán felkészültté az egész életen át történő tanulásra, a sikeres munkaerőpiaci integrációra – interjú Locsmándi Alajossal.
- Néhány pedagógus a korábbiakban is élvezte a digitális technológia előnyeit, most viszont a „Csináljátok csak, Ti úgyis szerettek szórakozni ezekkel a kütyükkel!” szemlélettel rendelkezők is megtapasztalhatták ezek hasznosságát – interjú Jánossy Zsolttal.
- Megismerhettük az online világ egy másik oldalát is: segítségként is tekintünk már a digitális eszközökre, ebben az időszakban „Az igazi szakmai hasznosulás a szemlélet változása” – interjú Hipik Angélával.
- A digitális pedagógia iránt elkötelezett pedagógusok által folyamatosan fejlődhetünk, tudásunkat pedig hasznosíthatjuk a jelenléti oktatásban is: „Szeretném továbbra is tudásmegosztásra motiválni kollégáimat” – interjú Novák Károllyal.
- A tanulástámogató rendszerek, online eszközök és a képernyő előtt töltött órák útján „Tudatosítottuk magunkban, hogy a kevesebb több” – interjú Tószegi Attilával.
- Embert próbáló feladatokkal álltunk szemben, „A digitális munkacsoport tagjai éjjel-nappal készenlétben álltak” – interjú a gödöllői Török Ignác Gimnázium digitális munkacsoportjának tagjaival.
- Az elmúlt időszakban bebizonyosodott: „Semmi sem lehetetlen!” – interjú Krepsz-Kapai Bernadettel.
Kellemes pihenést kívánunk a közelgő vakáció alatt, illetve eredményes feltöltődést a következő tanév feladataihoz!