Sorozatunk indításakor az a cél vezérelt minket, hogy olyan intézményeket és tanárokat mutassunk be olvasóinknak, akiknek a távtanítás időszakában végzett munkája példaértékű lehet a pedagógustársadalom számára. Ezúttal Skultéty Zoltánné Katalinnal, a Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon matematika–angol szakos Tovább...
Címke: interjú
„Legfontosabb célunk eljuttatni a mozgáskorlátozott gyerekeket és fiatalokat önállóságuk legmagasabb fokára.” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 9.
Sorozatunkat azért hoztuk létre, hogy olyan pedagógusokat és iskolákat mutassunk be olvasóink számára, akik rendkívüli erőfeszítéseik révén példásan helyt álltak a távtanítás időszakában. Törekvéseik mintául szolgálhatnak és ösztönzőleg hathatnak más intézmények és pedagógusok számára. Alábbi interjúnkban egy olyan intézmény Tovább...
Cikksorozatunkban olyan pedagógusokat és iskolákat mutatunk be, akik a járványhelyzet nyomán elrendelt digitális munkarendben kiemelkedő oktatási, illetve támogató tevékenységet folytattak. Célunk, hogy a széles közönség is megismerje történeteiket, tapasztalataikat, a távtanítás során kialakított jó gyakorlataikat. Az alábbiakban Pápai Júliával, Tovább...
Cikksorozatunkban olyan intézményeket és pedagógusokat mutatunk be, akik a koronavírus-járvány miatt elrendelt távtanítás időszakában figyelemre méltó módon alkalmazkodtak a rendkívüli helyzethez. Célunk, hogy a széles közönség is megismerje történeteiket, tapasztalataikat, jó gyakorlataikat. Soron következő írásunkban Jánossy Zsoltot, a Gödöllői Tovább...
A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...
Cikksorozatunk új részében ismét egy olyan intézményt szeretnénk bemutatni, amely a távtanítás időszakában is figyelemre méltó módon megállta a helyét, és alkalmazkodott az új kihívásokhoz. Alábbi interjúnkban Tószegi Attilát, a Zuglói Herman Ottó Tudásközpont Általános Iskola igazgatóját kérdeztük. A Tovább...
A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...
A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend komoly kihívást jelentett a köznevelés szereplői számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...
A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...
Cikksorozatunkban olyan pedagógusokat és iskolákat mutatunk be, akik a járványhelyzet nyomán elrendelt digitális munkarendben kiemelkedő oktatási, illetve támogató tevékenységet folytattak. A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A megváltozott körülmények miatt Tovább...
Klacsákné Tóth Ágota harminc éve tanít matematikát, fizikát és informatikát első munkahelyén, a budapesti Nagy László Általános Iskola és Gimnáziumban. Pályája kezdete óta próbál naprakész lenni a leghatékonyabb oktatási módszerek terén, elkötelezett híve a projektmódszer alkalmazásának, a digitális kompetencia Tovább...
BETT Show 2020: Merre tovább? – Lehetőségek és kihívások az aktuális oktatástechnológiai trendek tükrében
A világ egyik legnagyobb oktatástechnológiai kiállításáról beszélgettünk a Digitális Jólét Nonprofit Kft. Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) podcastsorozatának első adásában. A BETT (British Educational Trade and Technology) Show-t immár 36. alkalommal, 2020. január 22–25. között rendezték meg Londonban. A Tovább...
A fenntarthatóságra nevelés és a digitális pedagógiai módszertan parádés találkozásából született meg a 2019-es Digitális Témahét egyik díjazott projektje az Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnáziumban. A flashmobtól kezdve a ruhatervezésen és -nyomatáson át a divatbemutatóig számos Tovább...
A verselemzés örök mumus a diákok számára, mint ahogyan a kortárs irodalom is. E kettőt vitte közelebb a 9.g osztály tanulóihoz Kaszás Erzsébet és Kriston Attila digitális pedagógiai projektje a Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum Budai Középiskolájában. A 4. Digitális Tovább...
A Digitális Témahét csapata a karácsonyi várakozás minden napjára új meglepetéssel készül. A Témahét közösségi oldalain megosztott adventi kalendárium ablakaiban egy-egy QR-kód található. A kódok mögötti rövid videókban minden nap más tanár mesél arról, hogy mit jelent számára a Tovább...
Casubertas, Divers Atlas, Aquaverdia, Jakindia, Agalonia, Butalónia és Naakau – hét állam, amely a lehetséges világok legjobbikát, vagy éppen legrosszabbikát képviseli. A budapesti Berzsenyi Dániel Gimnázium 10/a osztályának diákjai alkották meg őket a 2019-es Digitális Témahéten. Wiki-szócikkek, imázsfilmek, prezentációk, Tovább...
Öt évvel ezelőtti indulásakor a Digitális Témahét még a jövő oktatásának egyik lehetséges iránya volt – mára a közoktatás tematikus projektheteinek sikertörténetévé vált. A jubileumi évforduló kapcsán visszatekintünk az elmúlt évekre, és bemutatjuk a témahét néhány korábbi nyertesét és Tovább...