Az idei Digitális Témahéten több mint 3000 projekt készült, közel 1700 esemény zajlott mintegy 140 ezer diák részvételével és csaknem 8 ezer pedagógus közreműködésével. A programhoz 880 vidéki és 134 budapesti intézményen kívül 29 határon túli iskola is csatlakozott. Tovább...
Címke: DTH
A Digitális Témahét koordinátorai pályázatot írtak ki a Témahéten regisztrált intézmények körében a programot népszerűsítő flashmobok megvalósítására. Az iskoláknak a diákok részvételével kellett kirakniuk a D T H feliratot minél kreatívabb módon, lehetőség szerint az iskolán kívüli helyszínen oly Tovább...
1043 iskola regisztrált idén az immár negyedik alkalommal, április 8. és 12. között megrendezett Digitális Témahétre, és ezzel a tematikus program az indulása óta a legmagasabb részvételi arányt érte el – mondta Maruzsa Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért Tovább...
A Digitális Témahét koordinátorai pályázatot írtak ki a Témahéten regisztrált intézmények körében a programot népszerűsítő flashmobok megvalósítására. Az iskoláknak a diákok részvételével kellett kirakniuk a D T H feliratot minél kreatívabb módon, lehetőség szerint az iskolán kívüli helyszínen oly Tovább...
2019. április 8-án több mint 1000 csatlakozott intézménnyel elindult az idei Digitális Témahét. A program ideje alatt a regisztrált intézmények kiemelt figyelmet fordítanak a digitális technológiával támogatott tanulásra, a Témahét hosszú távú célja azonban az, hogy a digitális pedagógia Tovább...
Az Oracle Academy, a BOOKR Kids, a Makerspace.hu Digitális Közösségi Alkotóműhely, a Seppo, a Micro:bit és a Miniszterelnökség különdíjai mellett már a Gödöllői Királyi Kastély is a díjat felajánlók között! Az április 8-án induló a Digitális Témahétre eddig már Tovább...
A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ 2019-ben is pályázatot hirdet a Digitális Témahéten projektet megvalósító pedagógusok, valamint köznevelési intézmények számára. A pályázat lehetőségét az intézményeknek érdemes már a regisztrációnál és a projektek előkészítésénél is szem előtt tartani. A pályázatra olyan Tovább...
3D tárgyalkotás, ArTeC robotika projektek, digitális eszközök digitális projektek értékeléséhez – csak néhány a DPMK által szervezett webináriumok témái közül. A Központ idén is számos módon, projekt mintacsomagok közzététele és Facebook tanári csoport működtetése mellett többek közt webináriumok szervezésével Tovább...
Robotika, digitális kincskeresés, e-könyv készítés, kódolás, filmek, okosotthon, tematikus múzeumi térképek – csupán néhány az elmúlt években megvalósult, közel 8 000 digitális pedagógiai projekt közül, melyben eddig 19 000 tanár és 325 000 diák vett részt. Az EMMI kezdeményezésére Tovább...
„Ha a Digitális Témahétre gondolok, akkor a következő szavak jutnak eszembe: szemlélet, fejlődés, közösség, módszertan, alkotás, öröm. A projekthétre való felkészülés során folyamatosan fejlődtem, tanultam, ennek eredményeként módszertanilag sokszínű, átgondolt alternatívát tudtam biztosítani a tanítványaim számára a hagyományos tanítás Tovább...
A 2012-ben alapított Sulinetwork-díj évről évre szakmai elismerésben részesíti azokat a pedagógusokat és oktatási szakembereket, akik kiemelkedő tevékenységükkel, pedagógiai-módszertani munkájukkal hozzájárulnak a digitális írástudás fejlesztéséhez, valamint az info-kommunikációs technológia újszerű oktatási alkalmazásainak elterjesztéséhez. Az elismerést minden évben legfeljebb három Tovább...
A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ szakmai műhelyén innovatív pedagógusok osztják meg tapasztalataikat, adnak ötleteket a Digitális Témahétre való felkészüléshez. Ha Ön nyitott a digitáliskompetencia-fejlesztés újszerű módszereire, szeret csapatmunkában dolgozni, a diákjaival együtt gondolkodni és kísérletezni, és a tanulást élménnyé Tovább...
„Ha a Digitális Témahétre gondolok, akkor a következő szavak jutnak eszembe: szemlélet, fejlődés, közösség, módszertan, alkotás, öröm. A projekthétre való felkészülés során folyamatosan fejlődtem, tanultam, ennek eredményeként módszertanilag sokszínű, átgondolt alternatívát tudtam biztosítani a tanítványaim számára a hagyományos tanítás Tovább...
Az idei tanévben a Digitális Témahét egyik kiemelt eleme volt a közgyűjtemények digitális tartalmainak megjelenítése a nevelésben, oktatásban. Több olyan múzeum, könyvtár, levéltár is csatlakozott a Témahéthez, amely rendelkezik digitális adatbázissal, és módszertani leírások, projektötletek, segédanyagok kidolgozásával támogatta a Tovább...
A 2018. május 18–19-én megrendezett II. eTrend Konferencia keretében került sor az idei Digitális Témahét pályázatainak ünnepélyes átadójára. A Projektíró pályázat mellett – amely már a Témahetet megelőzően lezajlott– még számos kategóriában pályázhattak a részt vevő pedagógusok és oktatási Tovább...
Az MTV5 Miért? c. műsorának március 3-i adásában beszélgetést hallhattunk a Digitális pedagógia – a jövő oktatási formája címmel. A műsor résztvevői a 2017. április 9. és 13. közt megrendezésre kerülő Digitális Témahét kapcsán beszélgettek az oktatás digitális átállásához Tovább...
Kormány-oktatás-digitalizáció Szerző: MTI Már 636 intézmény csatlakozott az idei, harmadik alkalommal meghirdetett digitális témahéthez, amelynek célja a fiatalok felkészítése a digitális világra, az online információk közötti válogatásra, azok strukturált keresésére, saját megoldások keresésére és megosztására – hangzott el az Tovább...
Hogyan érdemes készülni a Digitális Témahétre? – szakmai műhely keretében, a Témahéten való részvételhez adunk kedvcsinálót, valamint útmutatást és ötleteket a sikeres szervezéshez és a projektek megvalósításhoz. A rendezvényre várunk minden, a digitális kompetenciafejlesztés újszerű módszerei iránt érdeklődő pedagógus Tovább...
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma kezdeményezésének köszönhetően, 2016-ban indult első alkalommal útjára a Digitális Témahét, azóta pedig minden tanévben, egyre nagyobb érdeklődés mellett kerül sor a digitális pedagógia legnagyobb hazai eseményére. Az esemény az államilag meghatározott tanév rendjében is szerepel. Az Tovább...
A Digitális Témahét fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben. A program fontos törekvése, hogy a digitális kompetenciafejlesztés az informatika órán túl kiterjedjen más tantárgyakra is. A részt vevő pedagógusok és diákok változatos és kreatív Tovább...