Napjainkra egyre több a magyar nyelvű digitális tartalom, ezáltal könnyebben találhatunk megfelelő választ a különböző pedagógiai megoldásokhoz és helyzetekhez. Ugyanakkor fontos leszögezni, nem létezik olyan univerzális megoldás, amely minden pedagógiai helyzethez egyformán felhasználható. Célszerű tehát mindig olyan módszert keresni, Tovább...
Címke: ajánlás
Az alábbi linkgyűjteménnyel és rövid ismertetőkkel szeretnénk áttekintést adni a Covid–19 vírus okozta rendkívüli helyzetben a pedagógusok, oktatási intézmények és szülők számára is elérhető, az Európai Unió által közreadott oktatási anyagokról. Biztatjuk az érdeklődő kollégákat, hogy fedezzék fel a Tovább...
Jelen írásunkban – a szakemberekkel folytatott konzultáció eredményeként – a digitális munkarend szervezéséhez, koordinációjához a sajátos nevelési igény típusai szerint szeretnénk javaslatokat megfogalmazni, valamint azokra az alkalmazásokra, rendszerekre felhívni a figyelmet, amelyek jól hasznosíthatók az SNI tanulók távtanításban is. Tovább...
A koronavírus-járvány idejére számos fejlesztő cég tette világszerte ingyenesen hozzáférhetővé tanulástámogató digitális tartalmait, alkalmazásait, szolgáltatásait a tanárok és diákok milliói számára annak érdekében, hogy az iskolabezárások ellenére folytatódhasson az oktatás. Alábbi cikkünkben ezek közül néhány olyat szeretnénk a pedagógusok Tovább...
A koronavírus-járvány okozta veszélyhelyzetben a kiemelt figyelmet igénylő gyerekek távtanításának megszervezése óriási feladat a szakemberek és a családok számára egyaránt. Az SNI tanulók méltányos oktatásához szükséges feltételek biztosítása a megváltozott körülmények között teljesen más elvárásokat és megoldásokat igényel, mint Tovább...
Veszélyhelyzet van az országban, és a megváltozott körülmények miatt rendkívüli elvárásokkal találják szembe magukat a pedagógusok is. Hatalmas terhet ró rájuk az oktatás, a tanítás és tanulás szervezése és működőképességének fenntartása, valamint mindezeknek a saját gyermekeik, családjuk életével való Tovább...
A szülők, tanulók, pedagógusok nagy része támogatást igényel az otthonról való tanulás megszervezésében és mindennapos megvalósításában, a módszertani és technológiai lehetőségek, ötletek, tanácsok közti eligazodásban. Az alábbi cikkben gyakorlati tapasztalatainkat és elméleti ismereteinket felhasználva ajánlásokat adunk a technikai megoldásokra Tovább...
A Kormány a koronavírus-járvány miatt a köznevelési és szakképzési intézményekben 2020. március 16-ától digitális munkarend bevezetéséről döntött. Ez a precedens nélküli, minden eddigi gyakorlatot alapjaiban átalakító helyzet jelentős kihívást jelent az érintett korosztályok és társadalmi csoportok – pedagógusok, tanulók Tovább...
A koronavírus terjedésének megfékezése érdekében hozott kormányhatározat értelmében a köznevelési és szakképzési intézmények diákjai március 16-tól további intézkedésig otthonról, tantermen kívüli, digitális munkarendben tanulnak. A digitális, online eszközök és megoldások nem pótolhatják a tanárok és tanulók közötti személyes kapcsolatot Tovább...
A koronavírus-járvány kapcsán kényszerűen digitális munkarendre átálló köznevelés tantermeiben, pontosabban virtuális tantermeiben tovább kell, hogy folytatódjon a tanítás. A tanítás egyik legalapvetőbb hozzávalóját, axiómáját – azt, hogy a tanulók és a pedagógusok egy időben és egy térben vannak – Tovább...
Az új koronavírus terjedésének megfékezése érdekében a gyerekek március 16-tól további intézkedésig nem az iskolában, hanem otthonról, úgynevezett „tantermen kívüli, digitális munkarendben folyó oktatás” keretei között fognak tanulni. A helyzet eddig soha nem látott kihívások elé állítja nemcsak az Tovább...
Az OECD oktatással kapcsolatos tevékenységében kiemelt szerepe van az indikátor programoknak, amelyek összegyűjtött adatait (Indicators of Educational Systems) az évente kiadott Education at a Glance (Oktatási körkép – OECD-mutatók) közli. Az oktatással foglalkozó szakemberek számára nélkülözhetetlen kiadvány az OECD Tovább...
A Magyarország Digitális Oktatási Stratégiájának (DOS) ajánlásai nyomán megvalósuló köznevelési fejlesztések egyik első lépése a Digitális Iskola pilot program megvalósítása volt. A 2016/2017-es tanévben az IVSZ (Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége) koordinációjában lezajlott Digitális Mintaiskola Projekt keretében – Tovább...