A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ munkatársai már a tavalyi digitális munkarendre való átállás idején is számos cikkel, írással, webináriummal és személyes segítséggel igyekezett támogatni az intézményeket. A tapasztalatok és a közös tudás számos olyan tartalmat, ajánlót, jó gyakorlatot hozott Tovább...
Híreink
Keress rá és hallgass bele! rovatunkban a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) Digitális Témahét programjának keretében készült webináriumokból rendszeresenajánlunk előadásokat, egy-egy kiemelt, az online tanítás és tanulás során felmerülő pedagógiai kérdések, célok mentén. Célunk, hogy kiemelten a Digitális Pedagógiai Tovább...
Online tanulási környezetek – A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ módszertani ajánlásai digitális munkarend idején
A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ munkatársai már a digitális munkarendre való átállás első időszakában is számos cikkel, írással, webináriummal és személyes segítséggel igyekeztek támogatni az intézményeket. A tapasztalatok és a közös tudás számos olyan tartalmat, ajánlót, jó gyakorlatot hozott Tovább...
„Motiváló volt a szimulációkon, otthoni kísérleteken alapuló vizsgálódás” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 11.
Cikksorozatunkban olyan pedagógusokat és iskolákat mutatunk be, akik a járványhelyzet nyomán elrendelt digitális munkarendben kiemelkedő oktatási, illetve támogató tevékenységet folytattak. Célunk, hogy a széles közönség is megismerje történeteiket, tapasztalataikat, a távtanítás során kialakított jó gyakorlataikat. Az alábbiakban Klacsákné Tóth Tovább...
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkársága megbízásából a Digitális Jólét Nonprofit Kft., az eKréta Informatikai Zrt. és az Oktatási Hivatal munkatársai közreműködésével módszertani kiadvány készült és jelent meg, hogy támogassa azoknak a pedagógusoknak a munkáját, akik a koronavírus-járvány Tovább...
Kötelességem folyamatosan „képben lenni”, szakmailag, módszertanilag minden nap megújulni.” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 10.
Sorozatunk indításakor az a cél vezérelt minket, hogy olyan intézményeket és tanárokat mutassunk be olvasóinknak, akiknek a távtanítás időszakában végzett munkája példaértékű lehet a pedagógustársadalom számára. Ezúttal Skultéty Zoltánné Katalinnal, a Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon matematika–angol szakos Tovább...
Az idei EU Code Week alkalmából a program kiemelt szakmai támogatója, a Digitális Jólét Nonprofit Kft., pályázatot hirdetett az eseményeket szervező magyarországi iskolák, illetve Digitális Jólét Program Pontok számára. Mutatjuk, hogy a szakmai zsűri döntése értelmében milyen eredmények születtek Tovább...
„Legfontosabb célunk eljuttatni a mozgáskorlátozott gyerekeket és fiatalokat önállóságuk legmagasabb fokára.” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 9.
Sorozatunkat azért hoztuk létre, hogy olyan pedagógusokat és iskolákat mutassunk be olvasóink számára, akik rendkívüli erőfeszítéseik révén példásan helyt álltak a távtanítás időszakában. Törekvéseik mintául szolgálhatnak és ösztönzőleg hathatnak más intézmények és pedagógusok számára. Alábbi interjúnkban egy olyan intézmény Tovább...
Cikksorozatunkban olyan pedagógusokat és iskolákat mutatunk be, akik a járványhelyzet nyomán elrendelt digitális munkarendben kiemelkedő oktatási, illetve támogató tevékenységet folytattak. Célunk, hogy a széles közönség is megismerje történeteiket, tapasztalataikat, a távtanítás során kialakított jó gyakorlataikat. Az alábbiakban Pápai Júliával, Tovább...
Cikksorozatunkban olyan intézményeket és pedagógusokat mutatunk be, akik a koronavírus-járvány miatt elrendelt távtanítás időszakában figyelemre méltó módon alkalmazkodtak a rendkívüli helyzethez. Célunk, hogy a széles közönség is megismerje történeteiket, tapasztalataikat, jó gyakorlataikat. Soron következő írásunkban Jánossy Zsoltot, a Gödöllői Tovább...
A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...
Cikksorozatunk új részében ismét egy olyan intézményt szeretnénk bemutatni, amely a távtanítás időszakában is figyelemre méltó módon megállta a helyét, és alkalmazkodott az új kihívásokhoz. Alábbi interjúnkban Tószegi Attilát, a Zuglói Herman Ottó Tudásközpont Általános Iskola igazgatóját kérdeztük. A Tovább...
Az idén nyolcadik alkalommal megrendezett Programozás Hete az Európai Unió által elindított, de mára világméretűvé vált önkéntes kezdeményezés, melynek célja, hogy minél több emberhez eljuttassa az algoritmikus gondolkodást, a programozást és a korszerű digitális technológia eredményeit. A program kiemelt Tovább...
2017 óta immár harmadik alkalommal, ám a koronavírus-járványra való tekintettel online módon került megrendezésre 2020. október 14. és 16. között a Digitális Oktatási Konferencia és Kiállítás (DOKK), a DJ NKft. Digitális Pedagógiai Módszertani Központja szervezésében. A résztvevők az esemény Tovább...
„A digitális munkacsoport tagjai éjjel-nappal készenlétben álltak” – A távtanítás sikertörténetei, avagy hétköznapi hőseink 4.
A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...
A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend komoly kihívást jelentett a köznevelés szereplői számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...
A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A távtanítás időszakában ugyanakkor sok pedagógus és iskola jól vizsgázott: munkájuknak köszönhetően sokszínű͕, a kényszerű helyzet lehetőségeit kiaknázó módszertani megoldások születtek az intézményeikben. Cikksorozatunkban Tovább...
Cikksorozatunkban olyan pedagógusokat és iskolákat mutatunk be, akik a járványhelyzet nyomán elrendelt digitális munkarendben kiemelkedő oktatási, illetve támogató tevékenységet folytattak. A koronavírus-járvány okán 2020 tavaszán bevezetett digitális munkarend jelentős kihívást jelentett a köznevelésben tevékenykedők számára. A megváltozott körülmények miatt Tovább...
Ha a pedagógusok eredményesen használják a digitális megoldásokat, akkor a technológia a tanulókat arra ösztönzi, hogy aktívan részt vegyenek a tanulási folyamatokban, miközben az egyéni tanulói igényekre is könnyebb figyelni. A cél továbbra sem az, hogy a diákok mindenáron Tovább...
Felhívás köznevelési intézmények számára a Digitális Névjegy Rendszer pilotprogramjában való részvételre A Digitális Jólét Nonprofit Kft. Digitális Pedagógiai Módszertani Központja (DPMK) az EFOP-3.2.15–VEKOP-17–2017–00001 azonosítószámú „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” című Tovább...