Versenyképes tudáshoz segít hozzá a Digitális Témahét

A Digitális Témahét projektjei révén a tanulók olyan versenyképes tudást szerezhetnek a csatlakozó partnerek és a résztvevő tanárok segítségével, amely nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a jövőben keletkező vagy megváltozó munkaköröket be tudják tölteni – mondta el dr. Solymár Károly, az Innovációs Tovább...

Digitális Témahét 2020 – partneri pályázatok, különdíjak

Idén is számos kategóriában pályázhatnak a Digitális Témahéten részt vevő pedagógusok és oktatási intézmények a programot támogató szervezetek, kormányzati intézmények és partnercégek által meghirdetett díjakra. A pályázatok nyertesei ünnepélyes díjkiosztón vehetik majd át díjaikat. A Témahét keretében a résztvevő Tovább...

„Miért nincs ilyen minden héten?”

Klacsákné Tóth Ágota harminc éve tanít matematikát, fizikát és informatikát első munkahelyén, a budapesti Nagy László Általános Iskola és Gimnáziumban. Pályája kezdete óta próbál naprakész lenni a leghatékonyabb oktatási módszerek terén, elkötelezett híve a projektmódszer alkalmazásának, a digitális kompetencia Tovább...

BETT Show 2020: Merre tovább? – Lehetőségek és kihívások az aktuális oktatástechnológiai trendek tükrében

A világ egyik legnagyobb oktatástechnológiai kiállításáról beszélgettünk a Digitális Jólét Nonprofit Kft. Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) podcastsorozatának első adásában. A BETT (British Educational Trade and Technology) Show-t immár 36. alkalommal, 2020. január 22–25. között rendezték meg Londonban. A Tovább...

„Hetekig élünk abból a sikerélményből, amit ez a projekt adott nekünk”

A fenntarthatóságra nevelés és a digitális pedagógiai módszertan parádés találkozásából született meg a 2019-es Digitális Témahét egyik díjazott projektje az Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnáziumban. A flashmobtól kezdve a ruhatervezésen és -nyomatáson át a divatbemutatóig számos Tovább...

Szolfézs – digitális módszertannal

A legtöbb ember, aki valaha tanult zenét, netán a gyermekét járatja zeneiskolába, jól tudja, hogy a szolfézs az a „mumus”, ami miatt sokan még azelőtt abbahagyják a zenetanulást, hogy hangszerükkel igazi sikerélményhez juthattak volna. A Zeneakadémián a napokban lezajott, Tovább...

Mennyire digitális az állampolgár? – egy jól működő értékelési rendszer Franciaországból

Az elmúlt évtizedekben az európai országok többsége közzétette a maga stratégiai dokumentumait a társadalmi és gazdasági szempontból nélkülözhetetlen digitális készségek fejlesztésére vonatkozóan. Sok helyen különféle eszközöket vagy esetleg egész rendszereket is kialakítottak, amelyek lehetővé teszik az egyének kompetenciájának mérését, Tovább...

Rabul ejtő Seholország – DTH-fődíjas projekt a Berzsenyiből 

Casubertas, Divers Atlas, Aquaverdia, Jakindia, Agalonia, Butalónia és Naakau – hét állam, amely a lehetséges világok legjobbikát, vagy éppen legrosszabbikát képviseli. A budapesti Berzsenyi Dániel Gimnázium 10/a osztályának diákjai alkották meg őket a 2019-es Digitális Témahéten. Wiki-szócikkek, imázsfilmek, prezentációk, Tovább...

Szakmai műhelysorozat a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ szervezésében

Műhelymunka-sorozatot indít a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) „Pedagógiai megújulás a 21. század eszközeivel” címmel a 2019/2020-as tanévben. A szakmai rendezvények célja kettős: egyrészt az EFOP-3.2.3-17, illetve VEKOP-7.3.3-17 „Digitális környezet a köznevelésben” pályázatot megvalósító, másrészt a Digitális Témahétre készülő Tovább...