Robotika és algoritmikus gondolkodás fejlesztése a közoktatásban

Műhelymunkával egybekötött nemzetközi konferenciát szervezett „Robotika és algoritmikus gondolkodás fejlesztése a közoktatásban / Robotics and Development of Algorithmic Thinking in Public Education” címmel a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ, 2019. február 26-án, az EFOP 3.2.15-VEKOP-17 „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési Tovább...

Horvátországi szakmai fórum az oktatási intézmények digitális felkészültségéről

A Horvát Akadémiai és Kutatási Hálózat (Croatian Academic and Research Network, CARNet) a Tudományügyi és Oktatási Minisztériummal együttműködve Stratégiai Fórumot szervezett 2018. december 5-én Zágrábban az iskolák digitális felkészültsége témájában. A fórumon részt vett dr. Blaženka Divjak, Horvátország tudományügyi Tovább...

Az észt digitális oktatás sikere közelről

A Digitális Pedagógia Módszertani Központ szakmai küldöttsége 2018 szeptemberében részt vett a Tallinnban megrendezett ICEM 2018 (International Conference on Electrical Machines) című pedagógiai szakmai konferencián, amelynek fő témakörei több ponton érintkeznek a DPMK közreműködésével megvalósuló projekt szakmai feladataival. Észtországban Tovább...

SELFIE a digitális iskolákért

Mintegy negyedmillió európai iskola számára vált elérhetővé a SELFIE, az az uniós önértékelő eszköz, amely az oktatási intézmények digitális érettségéről ad átfogó képet a kitöltő iskolavezetők, pedagógusok, tanulók számára. Az unió 24 nyelvén elérhető mérőeszközt önkéntes alapon és ingyenesen Tovább...

Pályázati felhívás nemzetközi tapasztalatcsere-programban való részvételre

A Digitális Jólét Nonprofit Kft. Digitális Pedagógiai Módszertani Központja (továbbiakban DPMK) az EFOP-3.2.15–VEKOP-17–2017-00001 azonosítószámú „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” című kiemelt projekt keretében nyílt pályázatot hirdet köznevelési intézmények számára nemzetközi tapasztalatcsere programban Tovább...

„Hungary – Play! Learn! Succeed!”

A BETT (British Educational Training and Technology) Show évtizedek óta az Egyesült Királyság és Európa egyik legnagyobb oktatástechnológiai seregszemléje. A kiállítást és konferenciát az idei évben 2018. január 24–27. között rendezték meg Londonban, több mint 900 kiállító és több Tovább...

BETT győztesek

A minden évben Londonban megrendezésre kerülő BETT Show-ról, oktatástechnológiai kiállításról már beszámoltunk , de arról még nem esett szó, hogy ennek a rendezvénynek a végén győzteseket is hirdetnek. Különböző kategóriákban válogatnak a kiállítók közül, és az utolsó körbe bekerültek, a Tovább...

Education at a Glance 2017 – OECD Indicators

Az OECD oktatással kapcsolatos tevékenységében kiemelt szerepe van az indikátor programoknak, amelyek összegyűjtött adatait (Indicators of Educational Systems) az évente kiadott Education at a Glance (Oktatási körkép – OECD-mutatók) közli. Az oktatással foglalkozó szakemberek számára nélkülözhetetlen kiadvány az OECD Tovább...

„Jót s jól” – avagy egy jó gyakorlat a digitális oktatásra egy angol iskolában

Frész Attila írása A 2018-as BETT (British Educational Training and Technology) Show oktatástechnológiai kiállítás színes világa a kiutazó tanárokat  is elbűvölte, magával ragadta. A tanulságokról több kiváló cikk is született, amelyeket itt és itt olvashat az érdeklődő. A vásár Tovább...

BETT Show 2018

2018. január 22–28. között került megrendezésre Londonban a BETT (British Educational Training and Technology) Show, amely a világ egyik legnagyobb oktatástechnológiai kiállítása és vására. Az oktatásban érintettek számára a kiállításon való részvétel újabb impulzusokat adhat a pedagógiai-módszertani ismertek frissítéséhez, Tovább...

Megjelent az Európai Bizottság Digitális Oktatási Cselekvési Terve

A 2017. novemberi göteborgi csúcstalálkozót követően idén január 17-én megszületett az Európai Bizottság Digitális Oktatási Cselekvési Terve. Az újonnan megjelent Cselekvési Terv fő kérdései arra keresik a választ, hogy az oktatási és képzési rendszerekben részt vevők hogyan vehetik hasznát Tovább...