A magyar köznevelésben a kódolás, programozás és a robotika nem önálló tantárgy, mint egyre több más országban, és egyelőre csak szűk órakeret áll ezen terület fejlesztésére, mégis a hazai intézmények növekvő köre nevel olyan diákokat, akik évről évre kiemelkedően Tovább...
Híreink
A kormány elfogadta a digitáliskompetencia-keretrendszer fejlesztéséről és bevezetéséről szóló minisztériumi előterjesztést
A digitális gazdaságnak digitálisan felkészült munkavállalókra van szüksége, ennek elősegítése érdekében a kormány elfogadta a digitáliskompetencia-keretrendszer fejlesztéséről és bevezetéséről szóló minisztériumi előterjesztést – mondta Pölöskei Gáborné, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkára a Tovább...
Horváth Ádám képviseli Magyarországot az OECD TALIS 2018 eredményeit nyilvánosságra hozó nemzetközi szakértői beszélgetésen
Az OECD TALIS 2018-as vizsgálatának eredményei 2019. június 19-én válnak nyilvánossá. Ezen a napon, az OECD és az Education Fast Forward együttműködésében szervezett élő adásban zajló, nyilvános webinárium keretében kerül sor a jelentés első bemutatására. A felmérés főbb eredményeit Tovább...
A pénteki naphoz hasonlóan magas részvétel és nagy érdeklődés mellett zajlott a Digitális Oktatási Konferencia és Kiállítás (DOKK 2019) második napja is, amelyen – a kiállítótérben folyamatosan zajló oktatástechnológiai cégbemutatók mellett – elsősorban szakmai műhelyek keretében folyt a munka. Tovább...
Csaknem hétszáz látogató és 32 kiállító részvételével, 9 plenáris és 11 szekcióelőadással, valamint oktatástechnológiai cégbemutatókkal zajlott a DOKK 2019 első napja június 7-én, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. A konferencia résztvevői, az ország egész területéről érkező pedagógusok, oktatáskutatók, Tovább...
A Digitális Oktatási Konferencia és Kiállítás első napján, 2019. június 7-én, a DOKK helyszínéhez egészen közel, az Elte Gömbaulájában kerül sor a World Robot Olympiad regionális elődöntőjére. Az eseményen 6–19 éves fiatalok építenek és programoznak LEGO robotokat, a délután Tovább...
A digitális tananyagok a szöveget, infografikákat, videókat, hanganyagot szerves egységként kezelő tartalmak, amelyek egy előre definiált oktatási cél mentén emelik ki a legfontosabb információkat egy adott témával kapcsolatosan. Amennyiben a fejlesztett digitális tartalmat feltöltjük egy tanulásmenedzsment-rendszerbe, akkor lehetőségünk van Tovább...
A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) szervezésében megrendezésre kerülő második DOKK – Digitális Oktatási Konferencia és Kiállítás rendezvényre 2019. június 7–8-án kerül sor a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem „I” épületében (1117 Budapest, Magyar Tudósok körútja 2.) A konferencia Tovább...
Egy héten át több mint ezer iskolában a legújabb technológiai magazinok, szuperhősök világa vált valósággá a digitális eszközök segítségével. A 2016 óta már negyedik alkalommal megrendezett Digitális Témahét során a diákok iskolai projektekben dolgoztak fel számos témát az okosotthonok, Tovább...
Az idei Digitális Témahéten több mint 3000 projekt készült, közel 1700 esemény zajlott mintegy 140 ezer diák részvételével és csaknem 8 ezer pedagógus közreműködésével. A programhoz 880 vidéki és 134 budapesti intézményen kívül 29 határon túli iskola is csatlakozott. Tovább...
A Digitális Témahét koordinátorai pályázatot írtak ki a Témahéten regisztrált intézmények körében a programot népszerűsítő flashmobok megvalósítására. Az iskoláknak a diákok részvételével kellett kirakniuk a D T H feliratot minél kreatívabb módon, lehetőség szerint az iskolán kívüli helyszínen oly Tovább...
Fél éve nyílt meg a MobilITy interaktív digitális élményközpont a Széchenyi István Egyetem győri campusán, amelyet a DPMK munkatársai is meglátogattak. Nyugodtan nevezhetjük a központot a modern, felfedezésre épülő oktatás szentélyének: minden iskolásnak, pedagógusnak és oktatási döntéshozónak látnia kellene Tovább...
Mikrovezérlő programozás, farmszimulátor, érintőképernyős terminálok – Sikeresen zárult a IV. Szakmák Éjszakája
Nagy sikerrel zajlott le 2019. április 12-én a legnagyobb hazai pályaorientációs rendezvény, a Szakmák Éjszakája. A 2016 óta már negyedik alkalommal megszervezett rendezvény a hagyományos pályaválasztási vásároktól elérően nem a képzést, hanem a szakmákat állítja középpontba, és interaktív programjaival a Tovább...
Cikkíró és interaktív pályázatot hirdet a Vodafone Magyarország Alapítvány az április 8–12. között megrendezett Digitális Témahét alkalmából. Az Alapítvány és az országos program célja közös: ösztönözni az okoseszközök kreatív és minél sokoldalúbb használatát az iskolai oktatásban, ezáltal fejlesztve a Tovább...
Pályázat digitális kompetencia fejlesztését támogató módszertani segédanyagok és tananyagtartalmak fejlesztésére
A Digitális Jólét Nonprofit Kft. Digitális Pedagógiai Módszertani Központja (a továbbiakban DPMK) az EFOP-3.2.15–VEKOP-17–2017-00001 azonosítószámú „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” című kiemelt projekt keretében pályázatot hirdet pedagógusok számára a digitális kompetencia Tovább...
Hol találkozik Pitagorasz és a digitális pedagógia? – Ott voltunk a MaTech2 matematikai csapatversenyen
Immár második alkalommal rendezte meg a Klebelsberg Központ a Dunaújvárosi Egyetemmel társszervezésben a digitális eszközökre és kreativitásra épülő matematikai csapatversenyt, a MaTech2-t. A 10–11. évfolyamos diákoknak szóló, két online fordulót követő döntőre április 15-én, az Európa Kongresszusi Központban került Tovább...
1043 iskola regisztrált idén az immár negyedik alkalommal, április 8. és 12. között megrendezett Digitális Témahétre, és ezzel a tematikus program az indulása óta a legmagasabb részvételi arányt érte el – mondta Maruzsa Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért Tovább...
Vannak olyan lelkes diákok az iskolában, akik érdeklődnek az informatika iránt? Szeretnéd, hogy a diákok „játszva” megtanuljanak Lego robotot programozni? Rendelkezik az iskolád LEGO EV3 szettel, és szeretnétek gyakorlatban is használni? Regisztrálj 2-3 fős csapattal és képviseljétek ti Magyarországot Tovább...
A digitális oktatás ma már inkább a jelen, mint a jövő: az egyetlen módszer arra, hogy a gyermekek versenyképes tudással felvértezve lépjenek ki az iskola kapuján. Ehhez azonban nemcsak mást, de máshogy is kell tanítani. Az idei DOKK központi Tovább...
A Digitális Témahét koordinátorai pályázatot írtak ki a Témahéten regisztrált intézmények körében a programot népszerűsítő flashmobok megvalósítására. Az iskoláknak a diákok részvételével kellett kirakniuk a D T H feliratot minél kreatívabb módon, lehetőség szerint az iskolán kívüli helyszínen oly Tovább...