Újabb jó hír a pedagógusoknak: megkezdtük a 2019 tavaszán pedagógusok számára kiírt pályázaton nyertesnek ítélt pedagógiai tervek közzétételét a Digitális Témahét portál Tudásbázisában, a módszertani leírások között. A nyertes pályázatok folyamatos publikálása mellett most nyolc olyan tervet teszünk közzé Tovább...
Címke: jó gyakorlat
2020. március 23-án, a megváltozott iskolai munkarend ellenére, idén is kezdetét vette a Digitális Témahét, amelyre a kivételes körülményekre tekintettel meghosszabbított határidővel, május 31-ig lehet pályázatokat benyújtani. A Digitális Témahét koordináló csapata Ötlettár c. kiadványával a projektek megvalósításában még Tovább...
Az alábbi linkgyűjteménnyel és rövid ismertetőkkel szeretnénk áttekintést adni a Covid–19 vírus okozta rendkívüli helyzetben a pedagógusok, oktatási intézmények és szülők számára is elérhető, az Európai Unió által közreadott oktatási anyagokról. Biztatjuk az érdeklődő kollégákat, hogy fedezzék fel a Tovább...
Klacsákné Tóth Ágota harminc éve tanít matematikát, fizikát és informatikát első munkahelyén, a budapesti Nagy László Általános Iskola és Gimnáziumban. Pályája kezdete óta próbál naprakész lenni a leghatékonyabb oktatási módszerek terén, elkötelezett híve a projektmódszer alkalmazásának, a digitális kompetencia Tovább...
A fenntarthatóságra nevelés és a digitális pedagógiai módszertan parádés találkozásából született meg a 2019-es Digitális Témahét egyik díjazott projektje az Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnáziumban. A flashmobtól kezdve a ruhatervezésen és -nyomatáson át a divatbemutatóig számos Tovább...
A verselemzés örök mumus a diákok számára, mint ahogyan a kortárs irodalom is. E kettőt vitte közelebb a 9.g osztály tanulóihoz Kaszás Erzsébet és Kriston Attila digitális pedagógiai projektje a Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum Budai Középiskolájában. A 4. Digitális Tovább...
A legtöbb ember, aki valaha tanult zenét, netán a gyermekét járatja zeneiskolába, jól tudja, hogy a szolfézs az a „mumus”, ami miatt sokan még azelőtt abbahagyják a zenetanulást, hogy hangszerükkel igazi sikerélményhez juthattak volna. A Zeneakadémián a napokban lezajott, Tovább...
Casubertas, Divers Atlas, Aquaverdia, Jakindia, Agalonia, Butalónia és Naakau – hét állam, amely a lehetséges világok legjobbikát, vagy éppen legrosszabbikát képviseli. A budapesti Berzsenyi Dániel Gimnázium 10/a osztályának diákjai alkották meg őket a 2019-es Digitális Témahéten. Wiki-szócikkek, imázsfilmek, prezentációk, Tovább...
Műhelymunka-sorozatot indít a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) „Pedagógiai megújulás a 21. század eszközeivel” címmel a 2019/2020-as tanévben. A szakmai rendezvények célja kettős: egyrészt az EFOP-3.2.3-17, illetve VEKOP-7.3.3-17 „Digitális környezet a köznevelésben” pályázatot megvalósító, másrészt a Digitális Témahétre készülő Tovább...
Öt évvel ezelőtti indulásakor a Digitális Témahét még a jövő oktatásának egyik lehetséges iránya volt – mára a közoktatás tematikus projektheteinek sikertörténetévé vált. A jubileumi évforduló kapcsán visszatekintünk az elmúlt évekre, és bemutatjuk a témahét néhány korábbi nyertesét és Tovább...
Egy önkéntes csapat kétéves munkájának eredményeként augusztustól magyarul is elérhető a Khan Academy világhírű online tanulási platform magyar verziója. Indulásképpen alapszintű matematika, valamint programozás, kémia és zenei tananyagok kerültek fel a magyar oldalra, de a tantárgyak körét és a Tovább...
A Digitális Jólét Nonprofit Kft. divíziójaként működő Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) az Európai Programozás Hete (EU Code Week) elkötelezett magyarországi támogatója: többek közt szakmai előadásokkal és webináriumokkal is segíti a felkészülést és az események megszervezését. 2019. szeptember 30-án Tovább...
A Digitális Jólét Nonprofit Kft. divíziójaként működő Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) az Európai Programozás Hete (EU Code Week) elkötelezett magyarországi támogatója. Az Európai Bizottság által 2013-ban útjára indított kezdeményezés célja, hogy a programhéten minél több diák ismerkedjen meg Tovább...
A jövő munkaerőpiacán már egyetlen oktatásból kilépő diák sem boldogulhat megfelelő digitális kompetenciák nélkül, amelyek megszerzését a kormány – a Digitális Oktatási Stratégiában meghirdetett szándékok szerint – az elkövetkező évek során mindenki számára lehetővé teszi. Ehhez azonban elengedhetetlen, hogy Tovább...
Valljuk be: a netbiztonság nem a legszórakoztatóbb területe az internethasználat témakörének. Arról szól, hogy az önfeledt szörfölés és mindent-kipróbálás helyett bizonyos lépéseket meg kell fontolni, például korlátozni kell a parttalan keresgélést és a bárkivel történő kapcsolatba lépést. Olyasmi, mint Tovább...
A digitális tananyagok a szöveget, infografikákat, videókat, hanganyagot szerves egységként kezelő tartalmak, amelyek egy előre definiált oktatási cél mentén emelik ki a legfontosabb információkat egy adott témával kapcsolatosan. Amennyiben a fejlesztett digitális tartalmat feltöltjük egy tanulásmenedzsment-rendszerbe, akkor lehetőségünk van Tovább...
Április 2. az ENSZ határozata alapján 2008 óta az Autizmus Világnapja. Célja, hogy ráirányítsa a világ figyelmét az autizmus spektrum zavarra, amely szerte a világon tízmilliókat, Magyarországon pedig a szakemberek becslése szerint 100-150 000 embert érint. Milyen lehetőségei vannak az Tovább...
Az UNESCO King Hamad Bin Isa-Al Khalifa-Díját olyan iskoláknak ítélik oda, amelyek a legkiemelkedőbb teljesítményt nyújtják az IKT-eszközök innovatív oktatási alkalmazásában. A 2018. évben a zsűri két, minőségi oktatást biztosító programot emelt ki a pályázók közül: a finn „ThingLink Tovább...
A másoktól kapott visszajelzéseknek, illetve általában az önreflexiónak kiemelkedő szerepe van a szakmai kompetenciák fejlesztésében. Az utóbbi évtizedben a (digitális) mozgóképkészítő eszközök hozzáférhetővé válásával feltartóztathatatlanul növekszik a saját magukat saját felvételeiken a nyilvánosságnak bemutatók köre. A kettő összekapcsolása izgalmas Tovább...
A Digitális Pedagógia Módszertani Központ szakmai küldöttsége 2018 szeptemberében részt vett a Tallinnban megrendezett ICEM 2018 (International Conference on Electrical Machines) című pedagógiai szakmai konferencián, amelynek fő témakörei több ponton érintkeznek a DPMK közreműködésével megvalósuló projekt szakmai feladataival. Észtországban Tovább...