A digitális írástudás napjainkban elvárt, de sokféleképpen értelmezett készségrendszer. Az 1980-as években az infokommunikációs eszközök készségszintű, a hétköznapi élet feladatainak, problémáinak megoldását megkönnyítő használatára való képesség volt a középpontban. Digitális írástudónak nevezhettük azokat az állampolgárokat, akik rendelkeztek azokkal a Tovább...
Címke: digitális kompetencia
Az Institute for Advenced Studies (CAS) által, az oktatási intézmények digitális kompetenciáját meghatározó keret. A DigCompOrg elsődleges céljai: önreflexióra és önértékelésre ösztönözni az oktatási szervezeteket a digitális tanulással és pedagógiával kapcsolatos elkötelezettségük fokozatos elmélyítése során,; lehetővé tenni a politikai Tovább...
Az European Digital Competence Framework for Citizens vagy röviden DigComp 2.1 néven ismert dokumentum a digitális kompetencia értelmezésének és fejlesztésének európai referenciakerete. A referenciakeret célja a digitális kompetencia különböző aspektusainak definiálása. A keret első változata 2013-ban készült el, és Tovább...
A Digitális Comenius Program célja, hogy nyomon kövesse, kutassa, elemezze és bemutassa a digitális oktatás fejlesztési aspektusait, a szakpolitikai eszközöket, a digitális oktatási szolgáltatásokat, valamint az innovatív termékek helyzetét, és jó gyakorlatokat azonosítson. Az első jelentés fókuszában a digitális Tovább...
A tanév végéhez közeledve a Digitális Jólét Program és a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ szeretné köszönetét és nagyrabecsülését kifejezni áldozatos munkájukért, elismerésre méltó kitartásukért. Összefoglaljuk azokat a gondolatokat, amelyeket néhányukkal ebben a változásokkal és kihívásokkal teli időszakban végzett munkájukról Tovább...
Felhívás köznevelési intézmények számára a Digitális Névjegy Rendszer pilotprogramjában való részvételre A Digitális Jólét Nonprofit Kft. Digitális Pedagógiai Módszertani Központja (DPMK) az EFOP-3.2.15–VEKOP-17–2017–00001 azonosítószámú „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” című Tovább...
Az elmúlt évtizedekben az európai országok többsége közzétette a maga stratégiai dokumentumait a társadalmi és gazdasági szempontból nélkülözhetetlen digitális készségek fejlesztésére vonatkozóan. Sok helyen különféle eszközöket vagy esetleg egész rendszereket is kialakítottak, amelyek lehetővé teszik az egyének kompetenciájának mérését, Tovább...
A jövő munkaerőpiacán már egyetlen oktatásból kilépő diák sem boldogulhat megfelelő digitális kompetenciák nélkül, amelyek megszerzését a kormány – a Digitális Oktatási Stratégiában meghirdetett szándékok szerint – az elkövetkező évek során mindenki számára lehetővé teszi. Ehhez azonban elengedhetetlen, hogy Tovább...
Nagy sikerrel zajlott le 2019. április 12-én a legnagyobb hazai pályaorientációs rendezvény, a Szakmák Éjszakája. A 2016 óta már negyedik alkalommal megszervezett rendezvény a hagyományos pályaválasztási vásároktól elérően nem a képzést, hanem a szakmákat állítja középpontba, és interaktív programjaival a Tovább...
Pályázat digitális kompetencia fejlesztését támogató módszertani segédanyagok és tananyagtartalmak fejlesztésére
A Digitális Jólét Nonprofit Kft. Digitális Pedagógiai Módszertani Központja (a továbbiakban DPMK) az EFOP-3.2.15–VEKOP-17–2017-00001 azonosítószámú „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” című kiemelt projekt keretében pályázatot hirdet pedagógusok számára a digitális kompetencia Tovább...
A Digitális Jólét Nonprofit Kft. Digitális Pedagógiai Módszertani Központja az EFOP-3.2.15–VEKOP-17–2017–00001 azonosítószámú „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” című kiemelt projekt keretében nyílt pályázatot hirdet digitális mentori támogatás feladatainak ellátására az EFOP-3.2.3-17 Tovább...
A Digitális Jólét Nonprofit Kft. Digitális Pedagógiai Módszertani Központja az EFOP-3.2.15–VEKOP-17–2017–00001 azonosítószámú „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” című kiemelt projekt keretében nyílt pályázatot hirdet a Digitális Névjegy Rendszer iskolai tesztelésének és Tovább...
2019. február 27-ig 54 magyar iskola regisztrált a SELFIE (Self-reflection on Effective Learning by Fostering the Use of Innovative Educational Technologies) oldalán, hogy igénybe vegye azt az online önértékelő eszközt, amely az oktatási intézmények digitális érettségéről ad átfogó képet Tovább...
Köznevelés, szakképzés, pedagógusképzés, innováció címmel rendezték meg 2018. november 6. és 8. között a XX. Országos Közoktatási Szakértői Konferenciát Hajdúszoboszlón. A Suliszerviz Pedagógiai Intézet koordinálásával minden évben megrendezésre kerülő konferenciát idén – többek közt – a Digitális Jólét Program Tovább...
A Digitális Pedagógia Módszertani Központ szakmai küldöttsége 2018 szeptemberében részt vett a Tallinnban megrendezett ICEM 2018 (International Conference on Electrical Machines) című pedagógiai szakmai konferencián, amelynek fő témakörei több ponton érintkeznek a DPMK közreműködésével megvalósuló projekt szakmai feladataival. Észtországban Tovább...
Mintegy negyedmillió európai iskola számára vált elérhetővé a SELFIE, az az uniós önértékelő eszköz, amely az oktatási intézmények digitális érettségéről ad átfogó képet a kitöltő iskolavezetők, pedagógusok, tanulók számára. Az unió 24 nyelvén elérhető mérőeszközt önkéntes alapon és ingyenesen Tovább...
Az OECD oktatással kapcsolatos tevékenységében kiemelt szerepe van az indikátor programoknak, amelyek összegyűjtött adatait (Indicators of Educational Systems) az évente kiadott Education at a Glance (Oktatási körkép – OECD-mutatók) közli. Az oktatással foglalkozó szakemberek számára nélkülözhetetlen kiadvány az OECD Tovább...
Frész Attila írása A 2018-as BETT (British Educational Training and Technology) Show oktatástechnológiai kiállítás színes világa a kiutazó tanárokat is elbűvölte, magával ragadta. A tanulságokról több kiváló cikk is született, amelyeket itt és itt olvashat az érdeklődő. A vásár Tovább...
Az MTV5 Miért? c. műsorának március 3-i adásában beszélgetést hallhattunk a Digitális pedagógia – a jövő oktatási formája címmel. A műsor résztvevői a 2017. április 9. és 13. közt megrendezésre kerülő Digitális Témahét kapcsán beszélgettek az oktatás digitális átállásához Tovább...
A 2017. novemberi göteborgi csúcstalálkozót követően idén január 17-én megszületett az Európai Bizottság Digitális Oktatási Cselekvési Terve. Az újonnan megjelent Cselekvési Terv fő kérdései arra keresik a választ, hogy az oktatási és képzési rendszerekben részt vevők hogyan vehetik hasznát Tovább...